Molts usos per a un sol espai. A la vorera de la Diagonal hi conviuen les bicicletes, els vianants, que sovint ocupen el carril bici, i motos aparcades, que resten espai. Des de l'assocaició Amics de la Bici reconeixen que a la Diagonal es produeixen conflictes entre ciclistes i vianants. Però també són consicents que és difícil per als ciutadans que van a peu evitar el carril bici quan només està pintat amb una línia a terra. "El vianant no porta uns ulls als peus. Ningú ho fa expressament. Ni el ciclista que esquiva un vianant i surt del carril bici i es troba amb un altre o amb una moto mal aparcada. Es que està mal ordenat". Per les associacions de ciclistes la solució és tenir els carrils bici a la calçada segregats del trànsit. De fet, ja està previst que si la resta de la Diagonal es reforma per passar-hi el tramvia, el carril bici també es farà a la calçada. Mentrestant, des de l'associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit es demana als ciclistes que al anar pel seu carrils a la vorera no poden circular de la mateixa manera que si ho fessin per un de segregat. "El ciclista que està en terra forana ha de tenir molt més respecte." Fins que continuï havent-hi carrils bici a les voreres, diferents entitats advoquen perquè la relació entre tots els implicats sigui el millor possible. De fet, durant el 2015 només hi va haver un vianant amb lesions greus atropellat per una bicicleta.

Thorson ha afirmat que accidents com el que es va produir dimecres passat amb el resultat d’una dona de 69 anys en coma “no haurien de passar”, ja que els “ciclistes han de saber que quan utilitzen les voreres i el pas de vianants han de tenir el màxim respecte possible i no poden obrir-se pas enmig de grups de persones que van a peu”.

El president de l’associació Prevenció d’Accidents de Trànsit ha recordat que, en cas d’atropellament, sempre “t’has d’assegurar que no has fet alguna cosa irreversible a qui has envestit”. Thors0n ha afegit que els vianants “han de tenir un tracte especial” ja que és el col·lectiu més nombrós a la via pública i ha assenyalat que el seu espai és “tant la vorera com l’espai de vianants”. Considera que potser caldria canviar normes de mobilitat a la ciutat perquè, en moltes ocasions, “no es poden complir i no van bé per a la majoria, que són els vianants.”

Finalment, Thorson creu que, per aconseguir que no hi hagi cap víctima per accidents a la via pública cal “més respecte i civisme”. Actualment, diu, existeix “un punt d’agressivitat” i ha demanat més implicació de totes les administracions per frenar-ho.

Des de l’associació d’Amics de la Bici reconeixen que l’avinguda Diagonal és un punt de conflicte entre vianants i bicicletes, però alhora consideren que els carrils bici a la vorera (tal com passa a la Diagonal) no són la solució. Entenen que els vianants puguin envair el seu carril perquè només està separat per una línia pintada a terra i  demanen comprensió pels ciclistes, que sovint han de sortir del seu carril  per evitar ciutadans que van a peu.

De fet, les entitats de ciclistes asseguren que la solució són els carrils bici a les calçades segregats del trànsit i d’una amplada adient.