La Fiscalia va obrir diligències perquè considerava que la campanya vulnerava la Llei general de publicitat i va citar a declarar la societat propietària de la cadena de restauració, Burgtuset SL i Burgdiagonal SL, així com els responsables de la web de l’empresa. En la compareixença, els responsables de l’hamburgueseria van explicar que ja havien procedit a retirar la publicitat, i es van comprometre a no tornar a utilitzar-la.

En un comunicat, l’Ajuntament de Barcelona celebra que aquesta publicitat hagi estat finalment retirada, ja que aquest fet marca un precedent sobre com el consistori es posiciona davant de publicitats d’aquestes característiques, que atempten directament contra la igualtat i els drets de les dones.

Una campanya polèmica

L’estratègia publicitària de La Burguesa va provocar també nombroses queixes a través de les xarxes socials. Incloïa el dibuix d’una dona quartejada en parts on s’assenyalaven els noms de les zones de tall com si fos el d’una vedella. La campanya també constava d’un tovalló en què s’assimilaven característiques d’una hamburguesa amb les d’una dona.

Al tovalló s’hi podia llegir que tant les hamburgueses com les dones poden ser “de bon any “, “solterones o picants”, entre altres qualificacions, alhora que s’especificava que totes són “igual de temptadores”.