La Diagonal és l’avinguda més llarga de Barcelona i la seva remodelació planteja diversitat d’opinions. Ricard Riol, portaveu de la plataforma Diagonal per a Tothom, ha celebrat a BTV que els estudis realitzats per l’Ajuntament prevegin la unió del tramvia per aquest carrer en línia recta com la millor opció d’entre totes les possibles.

Riol ha explicat que és un projecte molt estudiat, a més de ser el més barat. “Des de l’any 87 que hi donem voltes”, ha dit, i ha especificat que va ser llavors quan Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va dissenyar aquesta proposta per descongestionar l’avinguda d’autobusos. Riol també ha afirmat que així s’absorbirien passatgers de vuit municipis propers i, per tant, facilitaria la descongestió de cotxes privats per a aquest indret i “aportaria més de 110.000 passatgers que s’incorporarien al transport públic”.

Un altre dels beneficis que, segons Riol, aporta la unió del tramvia per la Diagonal és que augmentaria la velocitat de circulació del tramvia, ja que a dia d’avui l’excés de trànsit i el fet que hi hagi cruïlles triples ho complica tot, afirma. Segons la plataforma Diagonal per a Tothom, els arguments contraris es basen en el discurs de la por: “Hi ha por del canvi i això s’instrumentalitza políticament. Evidentment, el tramvia de la Diagonal canvia coses de lloc i planteja que on ara passen cotxes en un parell de carrils que s’han de treure hi passaran transports públics d’alta capacitat. Això és un canvi d’usos i a més és un canvi de prioritats.”