Els sindicats denuncien que TMB ha distribuït irregularment els serveis mínims durant la franja d’aturades d’entre les 18.30 h i les 23 h d’aquest dissabte. Així, diuen que mentre que a les línies L3 i L5 es garantirà el 50 % del servei decretat per la Generalitat, altres línies quedaran per sota d’aquest percentatge, com l’L2 o l’L4. Per això, la freqüència de pas prevista per a les línies que tenen parada a prop del Camp Nou, on es disputarà el clàssic Barça-Madrid, serà d’entre vuit i nou minuts, però a la resta de la xarxa serà d’entre 14 i 17 minuts.

En declaracions a Barcelona FM, el portaveu del comitè d’empresa, Òscar Sánchez, ha mostrat el seu desacord amb aquesta gestió i ha assegurat que estudiaran emprendre mesures legals, tot i que a posteriori de les aturades.

La sortida del partit, el moment més complicat

El director de la xarxa de metro de TMB, Marc Grau, ha assegurat en una entrevista a Barcelona FM que “serà difícil absorbir un volum de passatgers important”. Per això, confia que els desplaçaments cap al Camp Nou durant la tarda de dissabte es facin de manera esglaonada. Més complicada serà, però, la sortida un cop acabat el partit. Grau ha explicat que TMB tindrà a punt un pla similar al que s’ha aplicat en altres vagues per, si és necessari, tancar accessos de la xarxa i evitar, així, aglomeracions a les andanes.

Negociacions encallades

Amb una nova data de mobilitzacions a l’horitzó, el 25 i el 28 d’abril coincidint amb el saló Alimentària, Marc Grau ha apostat per “resoldre les diferències” durant les pròximes tres setmanes “per no arribar a la propera convocatòria de vaga”. Tot i això, Òscar Sánchez considera que, ara per ara, “no hi ha motius per pensar que aquest dissabte serà l’última jornada d’aturades”. El comitè d’empresa acusa TMB de tenir “una posició totalment bloquejant” en les negociacions del conveni col·lectiu.