Marta Canut, presidenta de l’associació Diagonal Barcelona, ha criticat a BTV l’aposta del consistori sobre la reforma de l’avinguda. Fa una setmana es va conèixer el resultat de l’estudi sobre els costos que implicaria la connexió del tramvia per aquest punt de la ciutat i que donen per bona la connexió, que ja proposava Barcelona en Comú en el programa electoral.

Canut aposta per l’autobús elèctric, que diu que “no queda encotillat com el tramvia, que només serveix de llançadora”. A més, ha confessat que n’han parlat amb l’Ajuntament, però, diu, “no volen entrar-hi. Volen ficar-se en un tema de 400 milions en lloc d’un altre de 17″. L’alternativa que proposa és la construcció de voreres amples al tram pendent de reforma, entre el passeig de Gràcia i el de Sant Joan. Segons Canut, aquesta remodelació urbanística generaria nous establiments i la creació  de 1.000 llocs de treball, i 500 més mentre es fan les obres. Afegeix que el pas per aquí del tramvia suposarà menys espai per al vianant i no incentivarà l’obertura de comerços.

Des de l’entitat s’apunta que la reforma que ja està feta, des de la plaça de Francesc Macià fins al passeig de Gràcia, és molt satisfactòria perquè “la gent hi passeja còmodament i tots els bars estan plens, motiu pel qual s’ha contribuït a una reactivació econòmica d’aquesta zona”. Canut ha explicat que, en canvi, al tram següent de l’avinguda “hi ha 100 locals buits”.

En referència a la legislació de les terrasses, Canut ha recordat que havia d’entrar en funcionament aquest mes però finalment serà a l’abril, quan “esperem tenir-ne 25”.