Barcelona té actualment al voltant de 2.200 suports publicitaris i l'objectiu de l'Ajuntament és eliminar-ne uns 300. L'argument és que hi ha un excés de contaminació visual. Els que més es reduiran són aquests plafons, coneguts com a opis, que tenen un ús exclusivament publicitari. GERARDO PISARELLO, primer tinent d'alcalde "S'eliminen tres mupis de cinc. Per tant, hi ha una reducció de la contamiació visual a la ciutat que és notable, no? I a l'altura d'altres ciutats europees." Dels 500 opis que hi ha actualment, se'n mantindran 200. Serà una de les demandes del govern municipal per optar al proper concurs, que s'acaba al juny. L'Ajuntament vol reduir la durada del contracte de 10 a dos anys i també elevar com a mínim dels 10 als 12 milions d'euros els ingressos publicitaris.

Barcelona té actualment al voltant de 2.200 suports publicitaris i l’objectiu de l’Ajuntament és eliminar-ne uns 300. L’argument és que hi ha un excés de contaminació visual. Els que més es reduiran són els plafons individuals, coneguts com a opis o mobles urbans per a la presentació d’informació, que tenen un ús exclusivament publicitari: passaran dels 500 que hi ha actualment a 200.

Aquesta serà una de les exigències del govern municipal a qui vulgui optar al proper concurs públic per a la gestió d’aquestes instal·lacions. L’actual finalitzarà al juny. L’Ajuntament vol reduir de 10 a dos anys la durada dels contractes amb les empreses que guanyin aquests concursos, i també elevar com a mínim dels 10 als 12 milions d’euros els ingressos publicitaris del consistori per aquesta via.