Samsung omple sessió rere sessió el teatre de realitat virtual que ha instal·lat al seu estand. Tan sols cal posar-se unes ulleres per sentir les emocions d'unes muntanyes russes. La clau, segons expliquen els responsables, és la qualitat de la pantalla. FRANCISCO HORTIGÜELA, Comunicació de Samsung "Muchos píxeles, muchos puntitos de imagen, para que cada ojo pueda ver unas imágenes distintas y luego la mente junte esas imágenes." Com aquesta, moltes companyies aposten per muntures amb sensors que funcionen introduint-hi un telèfon mòbil a dins. En altres casos, com a LG, la pantalla va incorporada al dispositiu i el telèfon s'hi connecta externament. DAVID DÍAZ, responsable de producte d'LG Espanya "Llevarte a ese sitio, y que vivas, y que recuerdes lo que has vivido allí en todo momento, y con la facilidad que puedes estar inmerso en esa experiencia." Són moltes les marques que aquest any aposten per la realitat virtual, també empreses com Sony, HTC o Alcatel, entre d'altres. De models, però, n'hi ha de ben diferents. Fins i tot alguns de cartró. És el cas d'aquestes ulleres de Google. ANN ROSENBERG, SAP University Alliances "El poses a dins, com podeu veure, i després pots mirar-hi a través, per aquí al davant, i pots veure pel·lícules i vídeos en 3D" CLARA ALIAGUILLA: "En un congrés en què tothom parla de ralitat virtual, en què n'hi ha dispositius a molts estands, la pregunta obligada és quin ús se'n pot fer. De moment, se centra sobretot en entreteniment." MARK FELDMAN, Qualcomm "L'èmfasi actualment és en jocs de realitat virtual, també hi ha una gran tendència en vídeo o pel·lícules." Caldrà veure, doncs, en un futur, quins camins emprèn la realitat virtual.

La realitat virtual cada cop és més a prop de convertir-se en una aplicació que els ciutadans usaran al dia a dia, aquest és un dels missatges que vol enviar el Mobile. Per aquest motiu, grans empreses com Samsung o LG aprofiten la projecció del congrés de mòbils per mostrar de quina manera es pot utilitzar aquesta tecnologia.

Ulleres que transporten a mons espectaculars

Un dels estands que acaparen més atenció del Mobile és el de Samsung, que emula una sala de teatre. Els congressistes, convertits en espectadors per uns minuts, recorren unes muntanyes russes amb només un telèfon mòbil de la marca i una carcassa per introduir-lo.

LG, en canvi, aposta per un sistema diferent: en comptes d’haver de combinar un telèfon intel·ligent amb l’estructura de les ulleres, el mecanisme d’LG ja disposa d’una pantalla pròpia, tot i que també necessita sincronitzar-se amb un altre dispositiu. Els resultats són igualment espectaculars.

Molts altres expositors presenten al Mobile les seves novetats en aquest àmbit. SK Telecom, per exemple, aprofita la realitat virtual per acostar els congressistes al fons del mar. Després d’entrar dins d’una estructura amb forma de submarí, els visitants s’han de posar unes ulleres per admirar esculls de corall i descobrir diferents espècies de peixos. Fora del submarí, la resta de congressistes poden veure les imatges projectades en pantalles de grans dimensions.