Des del comitè de vaga han assegurat que la decisió és definitiva i no hi ha marxa enrere. Encara que hi hagués una contraproposta en els propers dies diuen que no hi ha prou temps per convocar una nova assemblea de treballadors, l’únic òrgan, asseguren, capaç de desconvocar l’aturada. Per tant, el 22 i 24 de febrer hi haurà aturades en el metro, i la Generalitat ja ha anunciat uns serveis mínims del 50 % i 30 % durant aquests dies.

Els treballadors del metro en responsabilitzen la Direcció de Metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per no voler negociar i a l’Ajuntament per no obligar l’empresa a seure a la taula. Per la seva banda, la direcció de TMB apel·lava a la responsabilitat dels treballadors per evitar les jornades de vaga convocades durant el Mobile World Congress. L’empresa va emetre aquest dimecres un comunicat després d’una altra reunió maratoniana de mediació que també va acabar sense acord.

En paral·lel a les negociacions, el govern municipal ha assegurat que s’estan coordinant mesures per garantir la mobilitat durant el saló de telefonia. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ho va explicar aquest dimecres en la Comissió de Mobilitat de l’Ajuntament, en resposta a una pregunta del Partit Popular. “Hem de poder garantir el dret a vaga i alhora el dret a la mobilitat en condicions de seguretat”, va justificar.

Posicions “molt allunyades”

L’última proposta de l’empresa als treballadors preveu un augment de sou de l’1 % per a l’any 2016, la reducció dels contractes temporals i la cobertura de totes les baixes. El primer tinent d’alcalde, Gerardo Pisarello, ha demanat públicament als treballadors que considerin la proposta de TMB “fins a l’últim moment”. Segons Pisarello, s’han ofert tant millores salarials com contractuals fent el “màxim esforç”.

El president del comitè de vaga del Metro, Óscar Sánchez, ja va assegurar aquest dimecres que les posicions continuaven “molt allunyades” i que veia “molt difícil que s’arribi a un acord”. Segons els sindicats, l’empresa ha presentat “una proposta inamovible que no admet modificacions”. Álvarez admet que els sindicats “podem ser flexibles en calendaris o en dates”, però afirma que no accepten una millora que no sigui “global per a tots els treballadors precaris del metro”.