Cinc alumnes de primer d'ESO de l'Institut Doctor Puigvert inicien el dia en una aula diferent a la resta de companys. És la classe de la USEE, hi estan la meitat de la jornada acadèmica i hi treballen assignatures instrumentals com el castellà i les matemàtiques. A través de materials que es poden tocar, una psicopedagoga i una educadora d'educació especial els ofereixen un aprenentatge més proper i individualitzat. POL TUTÓ, alumne de l'Institut Doctor Puigvert "La USEE són persones que m'estan ajudant i em trobo igual que a l'escola." SARA PARRA, alumna de l'Institut Doctor Puigvert "Estan més per mi i ens ajudem entre tots." SAMUEL AVETISYAN, alumne de l'Institut Doctor Puigvert "A trabajar y concentrarme." Després del pati, continuen la formació a l'aula ordinària amb la resta d'estudiants. Les professionals de la USEE els acompanyen i també donen suport a l'aula. Aquest recurs educatiu vol potenciar la inclusió dels alumnes d'una manera viva i individualitzada. MARTA SEMPERE, tutora de la USEE "És un recurs i no té una forma en si. Sinó que tindrà tantes formes com diferents alumnes vinguin a l'institut, segons les diferents necessitats que tingui cadascú." La USEE de l'Institut Doctor Puigvert és la primera unitat de suport d'aquest tipus que s'engega en un centre públic de secundària de Sant Andreu. Properament dos alumnes més faran ús d'aquest recurs. La intenció dels tutors de la USEE és créixer segons les necessitats dels estudiants.

L’equip pedagògic de la USEE està format per dues psicopedagogues, una educadora especial i un vetllador. Actualment acull cinc alumnes de perfils molt variats, que aviat es podrien convertir en set. Tots ells tenen un nivell d’aprenentatge per sota del que els tocaria per edat evolutiva, però gràcies a la unitat de suport poden seguir correctament el ritme de l’aula ordinària.

Els alumnes assisteixen 15 hores setmanals a la USEE, que pot acollir fins a 10 o 11 alumnes, i 15 més a l’aula ordinària. Aquest curs el centre aplica el servei a primer d’ESO però l’objectiu és ampliar-lo a la resta de cursos a mesura que els alumnes vagin creixent.

A l’aula es treballen les assignatures de llengua i matemàtiques, i també es dediquen unes hores a fer treballs manuals, tallers de cuina i a l’hort. L’objectiu és reforçar els coneixements que aprenen a l’aula ordinària i millorar-ne les habilitats manipulatives. Aquesta unitat de suport en l’aprenentatge ofereix als estudiants un entorn tranquil, amb pocs alumnes i amb una atenció personalitzada, similar al ritme que s’aplica en una escola de primària.