Aquestes imatges gravades per un usuari són del moment, a primera hora del matí, en què s'han tancat les boques de metro d'Universitat. Els accessos a les parades afectades de l'L1 han estat tancats durant l'hora punta i bona part del matí i alguns usuaris es resignaven i d'altres es frustraven per la incidència. "Fa vergonya el que és l'estructura ferroviària d'aquí, eh?" "Són coses que passen i hem de tenir una mica de paciència, penso també, entre tots." Un dels punts calents era Sants, la darrera estació operativa entrant des del sud a la ciutat. El personal de Renfe anava de bòlid donant explicacions "A les nou però no els ho puc garantir. Estan fora d'horari." I les cues per reclamar els bitllets i justificants estaven desbordades. "Vaig a Tarragona i me he assabentat de la incidència per la ràdio i he hagut de canviar el meu recorregut i he vingut aquí a Sants." Vengo de la faena, de estar toda la noche trabajando, y quiero ir a mi casa a descansar porque esta noche tengo que volver otra vez y no tengo manera de llegar a mi destino." A l'altre extrem de la ciutat, a Sant Andreu Arenal, la darrera estació en servei a la part nord, la situació de caos era similar. El paisatge a les andanes contrastava d'un moment a l'altre. D'una imatge ben poc habitual, amb els trens buits i les andandes també buides, es passava als combois que arribaven plens de gom a gom. Les imatges més repetides eren les sortides massives, seguides de cues per presentar reclamacions, cues a les parades de bus dels voltants i queixes per la manca d'informació. "Haig d'arribar fins a la Campana i no se pas com anar-hi ni quins trens, ni quins busos haig d'agafar ni si puc agafar el metro." "Si ho hagués sabut tinc busos que em deixen aquí, que no va el metro igual, però hauria tingut alguna altetrnativa." A partir de mig matí la situació s'ha normalitzat progressivament tant a la xarxa de rodalies com a la Línia 1 de metro. PABLO VÁZQUEZ president de Renfe. "Creo que hay una investigación y es bueno que sepamos qué ha ocurrido. Nosotros lo que tenemos que hacer es prestar un buen servicio e intentar facilitar que se restablezca. Permitidme que de nuevo les pida disculpas a ellos porque no hemos podido como hubiera sido nuestro deseo prestar ese servicio."

El servei de Rodalies ha quedat restablert a les 12.15 h, quan les estacions de Catalunya, Arc de Triomf i Meridiana han pogut recuperar el trànsit de trens amb passatge. Abans, a les 11 h, havia quedat recuperat el servei a l’L1 de metro.

Segons ha explicat el director de Rodalies, Félix Martín, a Barcelona FM, la incidència provocada pel fum que ha generat un incendi en una estació abandonada ha causat retards de fins a 60 minuts. Martín ha especificat que els trens arribaven a la ciutat sense creuar-la per permetre la connexió amb el metro i els autobusos.

El mateix Martín ha explicat més tard en roda de premsa que l’afectació a Rodalies ha estat de 210 trens i 72.000 viatgers. La Guàrdia Urbana ha reforçat els seus efectius.

Durant la incidència, l’R1 ha arribat fins a Badalona i l’R2 Nord i l’R11 han finalitzat a Sant Andreu Comtal. Pel sud, els trens s’han aturat a l’estació de Sants. Els trens de les línies R3 i R4 arriben fins a Sant Andreu Arenal

Es treballa per recuperar la normalitat a les 17 h

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha lamentat que s’hagi produït aquesta incidència, la qual ha qualificat de “molt molt greu”, i ha elevat el nombre d’afectats a 100.000. El conseller ha insistit que la Generalitat té “un control molt relatiu” de Rodalies, i ha assegurat que no deixaran de “demanar tot el control”.

El director de Renfe, Pablo Vázquez, s’ha disculpat amb els usuaris de Renfe i ha recordat que l’incendi ha estat “per causes alienes” a l’operador. Vázquez no ha volgut treure conclusions sobre les causes de l’incident i s’ha remès a la investigació que hi ha en marxa. El director de Renfe, però, ha explicat que han intentat fer un esforç de comunicació perquè els usuaris planifiquessin els seus trajectes.