MIQUEL RODRÍGUEZ, director del 080 Barcelona Fashion "Marxen entusiasmats de la nostra ciutat, marxen entusiasmats de la moda i de la creació que hi ha aquí. I estem convençuts que això haurà repercutit de forma immediata i molt més encara en el futur en comandes per a les nostres empreses i això vol dir més facturació, més negoci i més riquesa per al país."

L’absència de grans marques com Mango i Desigual no ha deslluït la gran passarel·la de la moda catalana. Prop de 42.000 persones han participat aquesta setmana en el 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloguers, compradors i públic en general.

El saló ha crescut en el vessant més comercial, amb la incorporació del 080 Barcelona Fashion Showroom, una iniciativa del Clúster Català de la Moda (MODACC) a través de la qual 26 marques han exposat les seves col·leccions aquests dies a la Llotja de Mar. Representants d’aquestes marques s’hi han reunit amb una vintena de compradors americans i europeus, s’ha tancat un primer acord de distribució als Estats Units i el Canadà i una operació comercial amb Itàlia. Durant les properes setmanes podran arribar a concretar més operacions comercials. Els visitants internacionals del “showroom” sumaven una capacitat de compra superior als 250 milions d’euros. En total, 163 compradors -entre representants d’empreses i centrals de compra, distribuïdors i plataformes en línia, agents comercials i “showrooms”- han passat aquests dies pel 080, un 10 % més que en l’anterior edició.

La vintena de botigues efímeres de roba i complements que aquests dies han estat instal·lades a la Llotja de Mar han facturat prop de 15.000 euros. El Fashion Market ha estat una mica més reduït en aquesta edició, però les firmes presents han valorat molt positivament no només les vendes sinó sobretot els contactes que hi han pogut fer.

La cirereta del 080

La darrera jornada del 080 Barcelona Fashion, el protagonista ha estat, al matí, el reconegut dissenyador de sabates Manolo Blahnik, que ha passat per la Llotja de Mar per presentar el seu llibre ‘Fleeting gestures and obsessions’. Blahnik ha confessat sarcàsticament que, de moda, no en té ni idea.

Aquesta tarda s’han fet les últimes de les 31 desfilades d’aquesta 17a edició del 080 Barcelona Fashion. Han anat a càrrec de les firmes catalanes de moda infantil Bóboli i CND by Cóndor. La primera ha presentat la col·lecció ‘Rockabilly Blue’, inspirada en el pop anglès dels anys 80, amb una posada en escena força transgressora. CND by Cóndor ha presentat per a la tardor-hivern 2016/17 la col·lecció ‘Núvols de cotó’ per a les nenes i la ‘Gentle Boy’ per als nois.

La setmana de la moda a la Llotja de Mar ha acabat amb la 40a edició de la passarel·la ModaFAD, de dissenyadors emergents. En concret, s’hi han vist les col·leccions d’Enric Martí (guanyador de l’última edició dels Premis ModaFAD 2015) i de Samuel Alarcón (menció especial ModaFAD Fashion Awards 2015).