L’alcaldessa ha destacat que els acords de la trobada permeten “impulsar dues grans infraestructures metropolitanes: l’L10 i el tramvia”. Sobre les obres del metro a la Zona Franca, Colau ha explicat que l’Ajuntament està disposat a participar en el finançament de les obres, en “un esforç per part de les dues bandes de la plaça de Sant Jaume”. L’alcaldessa ha evitat concretar quants diners aportarà el consistori, però s’ha mostrat oberta a finançar-la a parts iguals. “Si és per mi, l’Ajuntament està disposat a fer el mateix esforç que faci la Generalitat i a corresponsabilitzar-nos al 50%”, ha assegurat.

Els detalls d’aquest finançament conjunt es concretaran amb un equip municipal i un de la Generalitat, que liderarà el vicepresident Oriol Junqueras. L’alcaldessa ha demanat col·laboració als grups municipals per poder arribar a un acord que faci possible el finançament de l’L10 per part del consistori, i ha agraït la predisposició del líder d’ERC, que aquest dijous va posar com a condició per donar suport al pressupost de 2016 que hi hagués una partida per al metro. Colau ha expressat la voluntat del consistori de prioritzar les estacions més properes als barris de la Marina.

Protocol “imminent” per connectar els tramvies

De la reunió Colau-Puigdemont n’ha sortit també el compromís de signar un protocol en el marc de l’Autoritat del Transport Metropolità per impulsar la connexió del Trambaix i el Trambesòs. Tot i això, en l’acord no s’ha posat per escrit quin traçat seguirà aquesta unió. La consellera de la Presidència, Neus Munté, ha dit que la decisió correspon a l’Ajuntament “un cop s’hagin analitzat les conclusions dels estudis que estan en marxa”. Colau, que ha insistit en la connexió per la Diagonal com l’opció que té “més sentit comú”, s’ha remès també als estudis que definiran “si és aquest traçat o si té alguna variació”.

“Front comú” per reclamar a Madrid

La consellera de la Presidència ha explicat que Puigdemont i Colau han acceptat fer “front comú” per exigir al Govern espanyol les inversions pendents en infraestructures a la ciutat, com ara l’estació de la Sagrera i la xarxa de Rodalies. Els dos mandataris també han pactat crear la figura d’un comissionat de la T-Mobilitat, per garantir la governança pública d’aquest nou títol de transport i la participació de les administracions públiques.

Acord pel deute i cap paraula de la Model

L’alcaldessa ha detallat que el segon trimestre es reactivarà la comissió mitxa Ajuntament-Generalitat, òrgan des del qual es fixarà un calendari de retorn del deute del govern català amb Barcelona. Colau ha fixat en 109 milions d’euros el deute vençut, i ha reconegut que en aquesta qüestió “‘sha avançat molt”. Del que no s’ha parlat a la reunió és del protocol per al trasllat de la Model, malgrat que l’equip d’Ada Colau ha expressat en més d’una ocasió que vol revisar-lo. L’alcaldessa ha explicat que cal una “revisió tècnica” i que tot i no abordar el tema a la trobada amb el president, se’n parlarà en el marc de la comissió mixta.