Les principals infraestructures previstes o en marxa per a aquest 2016 són precisament aquestes actuacions vinculades als nous accessos ferroviaris, començant pel conveni de cessió del traçat de vies que FGC ha de signar amb Foment i la licitació de l’obra. El Port de Barcelona preveu invertir 42 milions en les obres dels accessos ferroviaris, que es faran fora de la zona del recinte.

El conveni de finançament està també gairebé acabat, perquè tota la tramitació està pràcticament feta i Cambra espera que es firmi de manera ràpida quan hi hagi un nou govern, ja que ha assegurat que confien que es donin els passos necessaris per a l’execució el 2016. Cambra també ha assenyalat que espera que “s’activi” l’execució dels accessos viaris definitius a la infraestructura portuària, que es van iniciar a finals de 2014. Ha reconegut que els accessos viaris tenen una periodificació pressupostària de quatre anys i que hi ha una gran quantitat de serveis afectats per l’obra, però ha reclamat que “seria bo que s’activés més” aquest projecte.

A més, entre els projectes pendents del port hi ha la remodelació de l’àrea pesquera, l’obra pública relativa a la terminal d’ICL (Iberpotash), la rehabilitació de l’edifici de Portal de la Pau i l’ampliació del moll Adossat. En l’àmbit privat, les principals infraestructures que es preveuen desenvolupar aquest 2016 són el mateix projecte d’Iberpotash, la Marina Barcelona 92, la Marina Vela i la Terminal E de Carnival.