Dilluns, 1 de febrer, cap a les 20 h, un revisor de la línia R11, que fa el trajecte entre Barcelona i Girona-Portbou, va patir una brutal agressió a l’estació de Gualba (el Vallès Oriental). Un grup d’entre quatre i cinc individus cridava dins del tren i incitava la resta de passatgers a no mostrar els bitllets. Segons el relat dels sindicats, demanaven als altres viatgers que no ensenyessin “res a aquest pringat dels bitllets“, tot presumint que ells viatjaven sempre gratuïtament. Aleshores, el revisor els va demanar que baixessin a l’estació següent, Gualba. En arribar-hi, dos d’ells van baixar del tren i, aleshores, van empènyer el revisor per l’esquena, el van tirar a terra, li van escopir i el van apallissar fins que va perdre la consciència.

Els sindicats han convocat una mobilització per aquest proper divendres, dia 5 de febrer, a les 13 h a l’estació de Sants, per condemnar aquesta agressió. També denuncien que Renfe no ha millorat la seguretat del personal, tal com s’havia compromès a fer a l’agost, després que un altre revisor patís una altra pallissa, en aquest cas a l’estació de Mollet del Vallès, a la Línia R3. Aleshores, els sindicats van fer diverses concentracions que van desembocar en un acord amb Renfe per millorar la seguretat del personal.

El portaveu del Comitè d’Empresa de Renfe, Cristóbal Cobos, ha explicat en declaracions a Barcelona FM que cal “un augment de la plantilla de revisors perquè hi ha uns 100 interventors per a uns 900 trens a la rodalia de Barcelona, més presència d’agents de seguretat i uns procediments d’intervenció eficaços entre els Mossos i les empreses de seguretat per atendre aquesta mena d’incidències”. Segons Cobos, “s’està deteriorant molt el servei, a partir de les 20 h o 21 h en molts trens no es pot viatjar i cal fer un pla d’actuació antifrau perquè, o es fa alguna cosa, o aviat això serà com el Bronx, que ja gairebé ho és”.

Renfe, per la seva banda, diu que actualment s’inverteixen 10 milions d’euros en seguretat a Rodalies, que els nous trens disposen de circuits tancats de càmeres de seguretat i que estan oberts a noves propostes de millora.