La tanca que envolta la zona on s'havia d'ubicar la parada de metro de la Línia 9 al barri de la Marina és, per a molts veïns, sinònim de la deixadesa i l'oblit amb què consideren que els han tractat les administracions. Per això els veïns s'han mostrat escèptics davant l'anunci de l'arribada del metro l'any que ve. "Com que ja estic escarmentada no m'ho crec." L'any 2009 va acabar el primer tram d'obres d'aquesta línia del suburbà, però la crisi en va afectar els treballs, que es van aturar en sec per falta d'inversió. El silenci va ser la resposta del Departament de Territori a una demanda històrica dels veïns i finalment l'any 2011 es va anunciar que els treballs s'ajornaven "sine die". La història és llarga, per això el veïnat i les entitats de la zona reconeixen que han rebut la notícia amb certa incredulitat. ANTONIO GUILLÉN, president de la Unió d'Entitats de la Marina "Si es confirma aquesta informació i es posen les obres en marxa en les dates que s'han fixat seria una bona notícia que esperàvem des de fa temps." L'anunci coincideix amb la jornada de vaga convocada als autobusos, que ha tornat a evidenciar la manca d'alternatives per als veïns de la frontera oest de la ciutat. L'única solució avui ha estat tenir paciència, perquè de fet, tampoc no hi havia un altre remei.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat aquest dimecres que el ramal de l’L9 que arribarà a la Zona Franca i la Marina entrarà en funcionament el 2017. Una notícia molt ben rebuda pels veïns però, això sí, remarquen que fins que no vegin el metro en funcionament no acabaran de creure-s’ho del tot.

L’arribada del metro als barris de la Marina i a la Zona Franca és una necessitat llargament reivindicada pels veïns, que s’havien mostrat especialment decebuts els últims dies arran de la posada a punt de l’L9 a l’aeroport.

La notícia coincideix amb la jornada de vaga convocada als autobusos, que ha tornat a evidenciar la manca d’alternatives per als veïns de la frontera oest de la ciutat.