Des d'aquestes cotxeres a la Zona Franca han de sortir els trens de la Línia 9 del metro que unirà la Zona Universitària i l'aeroport a partir de divendres que ve. (POSTPO) Per fer aquest recorregut, abans han de passar per les vies de la Llínia 10, la que travessa la Zona Franca i els barris de la Marina i que no té encara les estacions acabades. Avui des del Parlament, el conseller de Territori ha anunciat que un cop inaugurat el tram sud de l'L9, es reprendran les obres per enllestir l'L10 i obrir almenys algunes estacions. JOSEP RULL, conseller de Territori i Sosteniblilitat "Farem aquest esforç i ho farem conjuntament amb l'Ajuntament de Barcelona, determinarem quins són els ritmes. I estem convençuts que podem arribar a un bon acord per tal que aquests ritmes s'incrementin i l'any 2017 puguin entrar en funcionament el màxim nombre d'estacions ens aquests barris". L'anunci del conseller, però, ha causat un profund malestar a l'Ajuntament. Fonts municipals han explicat que sempre que s'ha reivindicat aquesta obra, la Generalitat responia que no tenia el finançament necessari. Per això ara veuen amb sorpresa que sí que hagin trobat els diners. Al malestar hi contribueix també que l'anunci hagi arribat dos dies abans de la reunió entre Ada Colau i el president Puigdemont, prevista per divendres, i que, entre altres qüestions, havia de desencallar aquest tema. En una entrevista a BTV, el mes passat, l'alcaldessa ja es va mostrar disposada a avançar diners a la Generalitat per aquesta obra si hi havia el compromís de retornar-los. ADA COLAU, alcaldessa de Barcelona "Disposats a trobar un finançament conjunt...però que es retorni". De fet, la capacitat financera de l'Ajuntament pot ser clau perquè l'anunci d'avui del conseller d'obrir estacions el 2017 no quedi en paper mullat.

En la primera sessió de control al govern del Parlament, Josep Rull s’ha mostrat convençut que s’arribarà a un acord perquè els ritmes de les obres “s’incrementin” per fer que el 2017 puguin entrar en funcionament “el màxim nombre d’estacions”. El conseller s’ha compromès a reprendre els treballs del ramal de la Zona Franca a partir del 15 de febrer.

L’anunci del conseller ha generat un profund malestar a l’Ajuntament. Fonts municipals han explicat que cada vegada que el govern municipal ha reivindicat aquesta obra, la Generalitat assegurava que no disposava de prou diners per tirar-la endavant. Per això, ara estan sorpresos que sí que hagin trobat el finançament.

La notícia arriba, a més, quan falten dos dies per a la primera trobada entre Colau i el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, que tenia aquesta qüestió com un dels assumptes principals a tractar. El govern municipal reitera que l’obertura d’aquest tram de l’L10 ha estat sempre una prioritat i lamenta que el conseller s’hagi avançat a la reunió que Colau i Puigdemont tenen prevista per a aquest divendres.

La Línia 9 Sud, una realitat als panells del metro

El 12 de febrer s’inaugurarà la Línia 9 Sud, entre les estacions de Zona Universitària i Aeroport T1, però ja apareix als panells indicatius de les altres línies de metro. Així mateix, s’han substituït els adhesius de l’L9 que marcaven el tram ja existent (La Sagrera – Can Zam) per uns que especifiquen “L9 Nord”.

L’L9 Sud tindrà 15 estacions, sis de les quals enllaçaran amb altres serveis de transport. A la Zona Universitària tindrà correspondència amb l’L3, a Collblanc connectarà amb l’L5 i a Torrassa enllaçarà amb l’L1. Els passatgers podran fer transbord amb els Ferrocarrils de la Generalitat a Europa/Fira i amb Rodalies a El Prat Estació i Aeroport T2.