Punto Blanco és una de les 25 marques catalanes que exposen el seus dissenys al Barcelona Fashion Showroom. La roba interior i els mitjons queden aquí exposats a la vista d'una vintena de distribuïdors d'arreu del món. JOSEP IGNASI REIXACH, director general de Punto Blanco "Més que exportació hem de tenir marques internacionals, no es tracta d'exportar puntualment es tracta de ser marques internacionals reconegudes a tot el món això és el que estem fent i el que estem intentant fer tots plegats" Aquest espai s'estrena per primera vegada al 080, amb l'objectiu que el sector de la moda continuï creixent a Catalunya. En els darrers dos anys, la facturació de les 120 empreses que integren el Clúster de la Moda Catalana s'ha incrementat un 5 %. I les exportacions s'han duplicat en els últims cinc anys. FRANCESC MARISTANY, president del Clúster MODACC "A dia d'avui el sector de la moda a Catalunya gaudeix d'uns resultats impactants, genera un volum de negoci de 15.000 milions d'euros representa gairebé el 8% del PIB català dóna feina a més de 70.000 persones". JORDI BAIGET, conseller d'Empresa i Coneixement "Catalunya és un país industrial i ho volem continuar sent un país industrial i la indústria del tèxtil moda i la indústria de la confecció és un puntal ho ha sigut, va ser al principi de la industrialització del país i ho ha de continuar sent en el futur" Segons el sector de la moda, la clau per continuar creixent i generar ocupació és que els dissenyadors col·laborin conjuntament amb la indústria. Govern i empresaris treballen en aquest sentit i ara estan en una fase inicial.

El Saló Daurat de la Casa Llotja de Mar acull des de dilluns aquesta proposta que serveix per potenciar les relacions comercials entre dissenyadors i distribuïdors. La inauguració oficial, però, l’han fet aquest dimarts a la tarda el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget; el president del Clúster Català de la Moda (Modacc), Francesc Maristany, i el director general de Punto Blanco, Josep Ignasi Reixach.

El “showroom” exposarà cinc marques diferents cada dia fins divendres, una representació de les firmes emergents que hi ha actualment a Catalunya i que formen part del Clúster Català de la Moda. Aquesta associació integra més de 120 empreses que generen una facturació de 1.500 milions d’euros, que tenen presència en més de 200 països i generen ocupació per a més de 5.000 professionals.