JOAQUIM FORN, portaveu del Grup Municipal de CiU "Creiem que el govern està improvisant perquè té un programa que creu que ha de complir però no se n'adona de la repercussió que tindrà." CARINA MEJÍAS, presidenta del Grup Municipal de C's "El que volem son uns informes rigorosos, analitzar-los, saber quin és el cost que tindrà." ALFRED BOSCH, president del Grup Municipal d'ERC "Ens sembla bona idea connectar les xarxes del Llobregat i del Besòs, però ho volem fer de manera ben estudiada." JAUME COLLBONI, president del Grup Municipal del PSC "Ha estat un anunci precipitat perquè no tenim el resultat dels estudis, ni el consens dels grups ni el pressupost." JOSEP GARGANTÉ, regidor de la CUP Capgirem Barcelona "No anem a acceptar un tram d'una empresa privada"

El portaveu del Grup Municipal de CiU, Joaquim Forn, ha dit que la connexió dels tramvies “no és una obra qualsevol, té un impacte gran”. Forn ha criticat que s’hagi decidit l’inici d’obres sense enllestir encara els informes tècnics. El regidor convergent creu que “el govern improvisa” i ha insistit en el bus elèctric com a sistema de transport “menys costós i amb un impacte més limitat”.

La presidenta del Grup Municipal de Ciutadans, Carina Mejías, ha criticat “una nova decisió unilateral” de l’alcaldessa i ha reclamat diàleg al govern per afrontar aquesta infraestructura. “Volem uns informes tècnics rigorosos, analitzar-los, saber exactament quin serà el cost que això tindrà, econòmic i d’impacte”, ha dit Mejías, que espera aquests informes per valorar si és partidària o no de connectar els tramvies per la Diagonal.

Des d’ERC, Alfred Bosch ha dit que troba “bona idea” connectar les xarxes del tramvia del Llobregat i del Besòs, però ha animat el govern a fer-ho “de manera ben estudiada” i sense presses. “Mirem totes les possibilitats, per què no estudiem el soterrament d’alguns trams?”, ha dit Bosch. El president del Grup Municipal d’ERC ha dit que “el més lògic” és la connexió per la Diagonal, però ha afegit que “cal que la lògica estigui contrastada per estudis tècnics”.

El president del Grup Municipal del PSC, Jaume Collboni, s’ha mostrat partidari de connectar els dos tramvies per la Diagonal perquè “no té sentit tenir una infraestructura tallada pel mig”. Ara bé, el líder socialista ha acusat el govern d’actuar de manera “precipitada”. “No tenim tots els estudis tècnics, ni tenim en consens polític a l’Ajuntament i a l’Àrea Metropolitana i no hi ha un pressupost”, ha conclòs.

En una entrevista al ‘BTV notícies matí’, el president del Grup Municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, ha acusat l’alcaldessa de “no escoltar el poble”, després del resultat de la consulta de la Diagonal de l’any 2010.“Ens va costar tres milions d’euros i el 80 % dels barcelonins van dir que no volien la connexió del tramvia per la Diagonal”, ha sentenciat. Fernández Díaz s’ha preguntat el cost de l’obra i ha dit que la ciutat té altres prioritats, com fer arribar el metro a la Marina.

El regidor de la CUP Capgirem Barcelona, Josep Garganté, ha descartat el suport dels cupaires a la unió dels tramvies si se’n manté la gestió a una empresa privada. “No acceptem el xantatge que implica un tram privatitzat”, ha dit Garganté, que ha afegit que “abans de prioritzar la Diagonal, la ciutat té altres prioritats”. El regidor de la CUP les ha enumerat: rebaixa de tarifes, fer arribar el metro als barris de la Marina, i recuperar els serveis de bus “retallats”.

El primer tinent d’alcalde, Gerardo Pisarello, ha dit que l’anunci de l’alcaldessa respon a un compromís electoral i que els estudis tècnics estaran llestos el mes de febrer. “És un projecte realista”, ha dit Pisarello, que ha afegit que “el govern ha de mostrar lideratge”. Ara bé, el primer tinent d’alcalde s’ha mostrat disposat a “estar obert a la discussió amb els grups perquè el projecte es faci de la manera més consensuada possible”, conscient que sense acord polític, la infraestructura difícilment podrà tirar endavant.