El Marcel Ferran assegura que cada vegada que surt de casa seva és una aventura. Les voreres estretes i impracticables amb una cadira de rodes l'obliguen a baixar a la calçada. MARCEL FERRAN “L'amplada permet que passi un cotxe quan passo jo i no tenir un accident.” Aquest és un dels problemes de mobilitat que afecta el tram superior del carrer Major de Sarrià. Una via que es va reformar per última vegada l'any 1982. JOSEP PÉREZ, veí del carrer Major de Sarrià “El carrer Major de Sarrià des de la plaça en amunt és una mica el parent pobre i una mica oblidat.” JOSEP PÉREZ, veí del carrer Major de Sarrià “Què ha de fer una persona que vagi carregada amb un carret de la compra i no parlo ja d'una cadira de rodes per passar per aquí, per aquest tros de vorera. I a més a més, veieu en quin estat està. Això és absolutament inacceptable.” TEODORA RODRIGO, veïna del carrer Major de Sarrià “Podrien fer-ho peatonal per les circumstàncies que hi ha d'aquestes voreres que no pot passar un cotxet, ni una persona invàlida ni res.” El 2014, després d'un procés participatiu, l'Associació de Veïns i l'Associació de Comerciants de Sarrià van redactar una proposta d'acord per tal de reurbanitzar aquest tram del carrer. EULÀLIA MARQUÈS, vocal d'urbanisme de l'Associació de Veïns de Sarrià “Tothom estava d'acord en què fos plataforma única. S'ha de veure que aquesta plataforma única no sigui un perill, que els cotxes realment queden molt reduïts.” Des de l'Ajuntament han donat per bo aquest consens per tal de pacificar el carrer durant aquest mandat. Queda pendent, però, saber com es resoldrà la qüestió dels aparcaments, i si el Bus del Barri hi podrà passar o no.

Les voreres estretes, en molts trams impracticables, són un dels principals problemes del carrer Major de Sarrià en el seu tram superior, on no s’han fet obres de millora des de l’any 1982. “El carrer Major de Sarrià des de la plaça en amunt és una mica el parent pobre i una mica oblidat”, denuncia en Josep Pérez, veí del carrer. Qui sap ben bé de què parla en Josep és en Marcel Ferran, un altre veí del carrer, que s’ha de moure a diari en una cadira de rodes autopropulsada. Denuncia que no pot pujar moltes de les rampes dels guals i que ha de baixar a la calçada per desplaçar-se, amb el perill que això comporta. “A la cantonada de la farmàcia ja baixo i em poso al mig del carrer i baixo per la vora de la calçada fins a la pròxima cantonada. L’amplada del carrer permet que passi un cotxe i que passi jo.” explica en Marcel.

Després d’un procés participatiu, el novembre de 2014, l’Associació de Veïns i l’Associació de Comerciants de Sarrià van proposar, per majoria, que el carrer fos de plataforma única amb trànsit no restringit, i amb mesures dissuasives en tot el tram. “Es va acordar també que s’havia de donar veu als tècnics municipals per tal que elaboressin un preprojecte que pogués ser una base perquè la gent seguís desenvolupant el procés participatiu”, explica Eulàlia Marquès, vocal d’Urbanisme de l’Associació de Veïns de Sarrià. “S’ha d’intentar que el trànsit vagi pels dos carrers amples d’aquí a Sarrià, la via Augusta i l’avinguda J. V. Foix. El carrer Major ha de ser un carrer pacificat, amb botigues i on la gent pugui passejar tranquil·lament.”

Ara fa unes setmanes, la mateixa associació va demanar a l’Ajuntament actual tirar endavant el projecte. El consistori ha donat per bo el consens entre les diverses associacions i s’ha compromès a pacificar el carrer durant aquest mandat. El projecte haurà de resoldre si el Bus del Barri podrà passar-hi o no. Una altra qüestió i no menys important serà la reubicació de les 75 places d’aparcament del carrer.