FELIP PUIG, conseller d'Empresa i Ocupació "Fa temps que vam descobrir que l'oferta de sol, platja, paella i sangria havia arribat al seu límit. L'especialització intel·ligent també ens porta a identificar en el món de la salut una magnífica oportunitat per projectar el nostre país en tots els seus valors."

És la primera marca de promoció conjunta que posen en marxa les dues institucions. L’objectiu de la iniciativa, que es presenta aquest matí, és posicionar Barcelona com a destí mundial en atenció mèdica i consolidar el flux creixent de pacients als centres de la ciutat i el seu entorn. Hi participen, entre d’altres, l’Hospital Quirón, el Barnaclínic, l’Institut Guttman i la Fundació Puigvert.

Cada any, 20.000 estrangers vénen a Catalunya per seguir algun tipus de tractament mèdic o sostmetre’s a una operació. Els impulsors de la nova marca destaquen especialment “la importància estratègica” d’aquest tipus de turisme perquè no es mou en funció de l’època de l’any que sigui i el volum de despesa que fa és, segons la Generalitat, entre tres i quatre vegades superior a la mitjana. A més, asseguren que el turisme mèdic és un factor que ajuda a retenir el talent a Catalunya.

Durant aquest any 2016, la marca Barcelona Medical Destination preveu ser present a esdeveniments i jornades comercials de referència en aquest sector a Washington, Moscou i Dubai. També es preveu organitzar presentacions, viatges de premsa i de familiarització per a companyies d’assegurances, agències especialitzades i representatns governamentals.

La nova marca es gestionarà a través de dos organismes: el consell general, en el qual hi haurà tots els membres de la marca i es convidarà altres entitats públiques i privades; i el comitè executiu, format per dos representants de cada un dels quatre membres.