A Pere IV li queden pocs mesos amb la fisonomia actual. El projecte de transformació del carrer està previst que comenci aquest abril en el tram comprès entre els carrers de Roc Boronat i de Bilbao, però la voluntat de l'Ajuntament és que la reforma s'estengui a tot el carrer l'any 2020. JANET SANZ, tinenta d'alcaldia d'Economia, Urbanisme i Mobilitat En la primera fase de les obres, dels tres carrils de circulació actuals es passarà a una nova calçada de sentit únic amb un carril per a la circulació de vehicles i un altre de destinat a serveis. A més, s'hi establirà un carril bici bidireccional i se n'eixamplaran les voreres fins als cinc metres i mig. La reforma visible pels veïns serà la que es farà a la superfície però el projecte també preveu la remodelació del clavegueram i la instal·lació de contenidors de residus subterranis. L'objectiu de la reforma és convertir al carrer en una artèria que articuli el Poblenou amb els ciutadans com a protagonistes. JOSEP MARIA MONTANER, regidor de Sant Martí Per ajudar a revitalitzar la zona, l'Ajuntament ja està elaborant un pla de buits que ha de permetre donar nous usos a les nombroses naus sense activitat que actualment hi ha a la zona.

Les actuacions que s’hi realitzaran dependran de cada tram. El projecte preveu, per exemple, la instal·lació d’un carril bici de doble sentit i la reducció del nombre de carrils per al trànsit de cotxes. La rehabilitació també permetrà recuperar el patrimoni industrial d’antigues fàbriques com Can Ricart, La Escocesa i l’Oliva Artés, que es convertiran en equipaments públics o fàbriques de creació.

Amb aquestes obres, amb un pressupost de 7,1 milions d’euros, l’Ajuntament vol donar resposta a una petició llargament reivindicada pels veïns i intenta estimular l’economia d’aquest eix de gairebé quatre quilòmetres de longitud, on actualment al voltant del 40 % dels negocis estan tancats.