Un nou model de váter de Roca els ha cridat l’atenció. Estalvia aigua aprofitant la que sobra a la pica quan et rentes les mans. Forma part d’una de les dues exposicions que el Barcelona Centre de Disseny i el FAD han dut a Hong Kong per mostrar el talent del disseny barceloní. A una banda hi trobem una mostra d’objectes de dissenyadors emergents que s’autoprodueixen el producte i, a l’altra, els dissenys de les empreses que formen part de la missió empresarial. Tots junts volen demostrar que Barcelona inspira Disseny, el lema que han escollit per a la Business of Design Week. FERRAN FIGUEROLA, membre de la Junta del FAD: “Aquella gent que inspira té tendencia a ser líder d’una cosa. Els que copien són els que van per darrere. Si ets el copiat en certa manera pots estar content perquè ets el que marques la tendencia.” ISABEL ROIG, directora general del BCD “Hi ha molta creació feta a Barcelona. Perquè creiem que és una ciutat que té bon disseny, té bons professionals, té bon teixit emprenedor, amb la qual cosa creiem que sí que és una ciutat que inspira.” La Business of Design Week de Hong Kong és una de les diverses setmanes dedicades al disseny que es fan al continent asiàtic. Ara bé, és la més antiga i de les que té més prestigi. Tenen per costum convidar cada any un país. Aquest cop però, per primera vegada, han optat per una ciutat, Barcelona. Un fet insòlit que, però, no ha sorprès l’Institut Ramon Llull, coorganitzador de la delegació. ÀLEX SUSANNA, director de l’Institut Ramon Llull “Portem ja bastants anys en què Barcelona encarna un determinat tipus de ciutat que ha apostat per l’espai públic, pel disseny, per la creativitat en general, per l’urbanisme, gairebé diria que era inevitable.” La mostra posa un ènfasi especial a recalcar que el disseny ha d’estar al servei dels ciutadans. Per a l’Ajuntament de Barcelona aquest és un dels missatges a subratllar. GERARDO PISARELLO, primer tinent d’alcalde “Per nosaltres una ciutat només és intel·ligent si és capaç de satisfer les necessitats de tots els barris de la nostra ciutat. Volíem amb la nostra presencia llençar aquest missatge davant els empresaris d’aquí de Hong Kong i davant els nostres empresaris i creadors.” La fira, que s’allargarà, fins diumenge també vol servir per obrir oportunitats de negoci a empreses de Barcelona. Hi han viatjat una vintena, que ja han obert rondes de reunions amb potencials clients.

“Barcelona inspira disseny”. Aquest és es el lema que ha portat la delegació barcelonina a Hong Kong, que ho intentarà demostrar mentre duri la Business of Design Week, una de les fires de disseny més antigues i prestigioses del continent asiàtic. L’Ajuntament i l’Institut Ramon Llull han impulsat la comitiva i el FAD i el Barcelona Centre de Disseny han col·laborat per donar-hi forma. Fins a 20 ponents de prestigi com Javier Mariscal, Jorge Pensi o Txell Miras hi participaran fins diumenge, i una vintena d’empreses de la ciutat ja han iniciat rondes de reunions per entrar o fiançar-se al mercat xinès.

Al director de l’Institut Ramon Llull, Àlex Susanna, no li ha estranyat que Hong Kong pensés en Barcelona: “Ja fa bastants anys -diu- que encarnem un determinat tipus de ciutat que ha apostat per l’espai públic, pel disseny, per la creativitat en general, per l’urbanisme… gairebé diria que era inevitable.” L’estand barceloní disposa de dues exposicions. Una d’objectes de les empreses que participen en la missió empresarial i una segona amb peces de dissenyadors emergents. La mostra posa un èmfasi especial a recalcar que el disseny ha d’estar al servei dels ciutadans.

El primer tinent d’alcalde de Barcelona, Gerardo Pissarello -que forma part de la comitiva-, creu que aquest és un missatge cabdal: “Per nosaltres -assegura-, una ciutat només és intel·ligent si és capaç de satisfer les necessitats de tots els barris. Volíem amb la nostra presència llançar aquest missatge davant els empresaris d’aquí de Hong Kong i davant els nostres empresaris i creadors.” Per a la delegació, el fet que Hong Kong hagi convidat per primera vegada una ciutat a la fira i no un país com havia fet en totes les edicions, és símptoma que el disseny de la ciutat és un referent d’àmbit mundial.

L’espai expositiu de Barcelona té uns 400 m² i s’hi mostren dues exposicions; una amb 40 peces de petit format d’autors emergents i una selecció de 17 objectes dissenyats per empreses i dissenyadors barcelonins de referència.