Durant la nit del proper dijous, els comerços i restaurants dels carrers i edificis de la zona propera al passeig de Gràcia s’ambientaran amb decorats i activitats vinculades al món literari de Shakespeare, en el 400 aniversari de la seva mort. Els organitzadors de la sisena edició de la Shopping Night han informat que hi participaran un centenar d’establiments, entre restaurants, hotels i sobretot botigues, que estaran oberts fins a la una de la matinada.

L’escenari principal d’aquesta edició serà l’espai The Globe Theatre, emplaçament en el qual el ball i la música seran protagonistes, emulant les grans nits que es vivien al mític teatre creat per Peter Street a Londres. En concret, però, vuit trams del cèntric passeig, on s’inclou també el Palau Robert, s’ambientaran amb diferents obres de Shakespeare, com ‘Hamlet’, ‘Antonio i Cleopatra’, ‘Otelo’ i ‘Les alegres comares de Windsor’.

L’organització espera rebre entre 65.000 i 70.000 visitants, especialment barcelonins. El cost de la iniciativa és de 180.000 euros, que han finançat els mateixos comerciants del passeig de Gràcia i els patrocinadors.

Entre les empreses que participen en el Shopping Night Barcelona hi ha Custo, Calzedonia, Bershka, Furest, Double Agent, Geox, Guess, H&M, Lacoste, Longchamp, Mango, Oysho, Sita Murt, Punto Blanco, Santa Eulalia i Tascon.