A ritme de rap i hip-hop, aquestes notícies del Senegal, expliquen la realitat amb una dosi de crítica social. Aquest reality xou holandès, en canvi, ha estat motiu de crítica per ell mateix. Sis famílies en risc d'exclusió són enviades a unes vacances plantejades com un camp de treball per inserir-los en la vida laboral, un programa en què la línia entre la humiliació i la crítica social és molt prima. Un altre producte sorprenent és aquest programa en què els participants competeixen fent ganxet. INGRID GUARDIOLA, directora del Miniput: "Hi ha molt interès en la televisió versemblant, en el punt en què la ficció i la realitat es troben. Treballar en aquesta zona intermèdia, assumir d'aquesta hibridació de formats i treballar en aquesta zona intermèdia, i també la idea d'experiments. Un exemple el tenim en aquest programa holandès, un experiment científic en directe, en què dos homes es van posar a la pell de dones embarassades, i van experimentar el dolor del part gràcies a uns elèctrodes a la panxa. THOMAS SKOV, presentador: "Crec que molts programes de telerrealitat a Dinamarca són coses avorrides, gent bebent alcohol, tenint sexe. Però si usem els realities de la forma adequada, poden tenir un component educatiu." Durant la marató d'avui també es podran veure nous formats documentals, productes que combinen la realitat i el videojoc o websèries. Els continguts més vistos a Youtube i la seva relació amb la televisió, clouran aquesta edició del Miniput.

La realitat no sempre supera la ficció, tal com diu el tòpic: també s’hi barreja, es confon, crea formats basats en la realitat que poden semblar ficcionats. En un dels programes que es mostren al MINIPUT, per exemple, la realitat es manipula es barreja amb música rap i hip-hop. Són les notícies rapejades de Rapped News, un dels pocs programes d’una cadena privada que es projecten en aquesta edició, precisament per la seva peculiaritat. “És probablement una manera de criticar la manipulació i la parcialitat d’alguns informatius, en aquest cas de forma molt evident”, explica la directora del MINIPUT, Ingrid Guardiola.

Guardiola considera que la tendència va cap a la televisió versemblant: “Hi ha molt interès en el punt en què la ficció i la realitat es troben. Treballar en aquesta zona intermèdia és assumir aquesta hibridació de formats.”

Un exemple d’aquesta tendència és el reality xou holandès titulat ‘Benefits Camp’, que ha estat motiu de nombroses crítiques. Sis famílies en risc d’exclusió són enviades a unes vacances però quan arriben el presentador els explica que són en un camp de treball que els ha de servir per inserir-se en la vida laboral. La línia entre la crítica social i la humiliació és, en  aquest cas, molt fina. La barreja entre realitat i exageració, evident.

Un altre exemple de programa que va donar la volta al món després d’emetre’s és un experiment científic titulat ‘Male Birth’. En aquesta producció holandesa dos homes es van posar a la pell de dones embarassades i van experimentar el dolor del part gràcies a uns elèctrodes a la panxa. Un dels presentadors del xou, Thomas Skol, considera que els programes de telerrealitat són en general avorrits, però es mostra convençut durant una de les xerrades que si es plantegen de la forma adequada, poden tenir un component educatiu.

El MINIPUT proposa una marató de projeccions i xerrades en la que també es podran veure  documentals que aborden el trànsit a l’adolescència i algun programa infantil com, per exemple, ‘Children No Acces’, una proposta pedagògica que acosta la ciència a infants i joves a través de l’humor i el gag.De fet, segons la directora del MINIPUT, hi ha poca oferta per a aquesta franja d’edat, ja que els adolescents i els joves consumeixen cada vegada menys hores de televisió i, per contra, passen més hores davant les pantalles dels ordinadors i de les tauletes.

Precisament per parlar sobre els audiovisuals que s’emeten a través d’Internet, concretament els continguts que triomfen a YouTube, s’ha reservat la sessió de cloenda d’aquest certamen sobre televisió i nous formats.