Els manifestants s’oposen al model de negoci proposat per Heron City i adverteixen que aquesta ampliació potencia la desaparició pel comerç de proximitat. Per això, diverses associacions de veïns han explicat que volen posar en marxa una plataforma única que reuneixi els eixos comercials de Nou Barris i Sant Andreu, a més d’altres grups que s’hi vulguin sumar.

Després d’intentar negociar amb la propietat, l’Ajuntament ha vist com finalment l’ampliació del centre comercial Heron City es converteix en una realitat, després que el mes de gener i per silenci administratiu de l’anterior govern quedés aprovada l’ampliació de 6.080 metres quadrats que estaran destinats a un centre d’oci familiar. A banda de l’HeronCity, tant Zara, com H&M són altres dels negocis que han aconseguit ampliar metres quadrats gràcies al silenci administratiu.

Des  que es va saber la situació, cap al mes de juliol, les entitats veïnals i les del petit comerç han intentat pressionar per parar l’ampliació del centre comercial, que arribaria als 38.080 metres quadrats. Diuen que el primer projecte ja va ser llargament discutit i que es va construir en contra d’un projecte del barri molt més “integrador i respectuós amb la trama comercial de Nou Barris i Sant Andreu”.

Precisament aquesta pressió al comerç tradicional del barri és una de les lluites principals de les diferents associacions, però Heron City, per la seva banda, assegura que l’ampliació comportarà més llocs de treball i riquesa per a la zona.