L’empresa que gestiona el Port Olímpic, des de fa 25 anys, és POBASA (Port Olímpic de Barcelona, S.A.) i d’aquí a cinc anys se li acabarà la concessió. En declaracions a BTV, el seu director, Joan Guitart, apunta que tenen “un estat de salut de notable” però que cal millorar, sobretot pel que fa a l’oci nocturn. Segons ell, el recinte s’ha especialitzat en la nit, i va massa dirigit a turistes i “gent que ve a passar el cap de setmana a Barcelona”. Això ha suposat, afegeix, “un problema” al moll de Mestral.

Guitart ha proposat fer “un forat” que connecti el Port Olímpic i el passeig Marítim, actualment separats pel carrer de la Marina, i millorar així els fluxos de persones, “tant per sobre com per sota”. Guitart admet que en cas de tirar endavant el projecte, afectaria tota la zona de terrasses, que es transformaria per complet. Aquest pla està, però, vinculat a la renovació de l’empresa actual que gestiona les instal·lacions del port esportiu.

D’altra banda, Guitart també diu que s’ha de canviar el “formigó del dic, que no es prou porós i no és prou alt, de manera que quan hi ha temporals tenim problemes”. L’alcaldessa, ha afegit, n’està informada si bé no serà fins a principi de l’any vinent que no començaran les converses per accedir al nou concurs. El director de la instal·lació ha recordat que el Port Olímpic “no ha costat ni un duro a l’Ajuntament. Ens paguem la vigilància, la llum i la neteja. Els diners surten dels amarratges i dels locals del port”. Aquí, ha explicat, hi treballen més de 1.000 persones que estan pendents de la renovació de l’empresa gestora, “i no se sap què passarà amb aquesta gent”.

El director actual també ha manifestat la intenció de mantenir el nombre d’amarratges d’embarcacions, que actualment és de 740.