Cartells com aquest ja llueixen en molts aparadors de la ciutat. Tot i que el Black Friday no és oficialment fins demà, en molts establiments han avançat els descomptes a avui i els allargaran fins dilluns, coincidint amb el CyberMonday. Per a molts, aprofitar un dia d'ofertes abans de Nadal és tota una oportunitat. ISABEL CASADO Si encaixa el preu i veig que és alguna cosa per fer regal o així sí que ho aprofitaré." JOAN ANGLÍ "No ho coneixia però ara en entrar m'ho han ensenyat i ara estem mirant si hi ha alguna cosa que ens interessa." JOSEFA GARCÍA "Ayer hablaba con mi nuera y me decía que hoy ella tenía muchas compras que hacer." LUISA "No están todas las marcas pero bueno, lo que te interesa puede ser que en este momento lo compres y salga un poco más económico." Importat dels Estats Units, en aquest divendres d'ofertes es poden trobar descomptes des del 15 fins al 90%, en un mes, el novembre, de vendes tradicionalment fluixes per a molts establiments. REBECA DÍAZ, directora d'una franquícia Bissú "És abans de Nadal, la gent vol estalviar diners, i llavors amb aquest descompte ajudes a què la gent vulgui comprar una miqueta més." MARIA BOGUNYÀ, dependenta d'Arya "És una botiga molt de pas però sí que es nota que entra més gent." JOSEP MARIA REQUESENS, director general de comerç de la Generalitat "Està bé que al començament de la campanya de Nadal hi hagi aquests dos o tres dies que serveixin per dinamitzar les vendes i animar a la gent a consumir, cadascú en la mesura de les possibilitats." Com passa amb les rebaixes, en alguns casos es creen cues i aglomeracions. Un model que per a alguns fomenta un consumisme exagerat. JESÚS COBO "Del món anglosaxó podem incorporar moltes coses bones, però precisament tot el que és el tema de consumisme i tot això, penso que millor que no ho incorporem." MAR ESTARELLES "Como suelen formarse unas colas enormes de gente, si se aplica a Internet lo haré por Internet." A aquesta campanya, que està arrelant amb força a Barcelona, s'hi sumen tot tipus d'establiments i també molts portals d'Internet. Es poden aconseguir descomptes fins i tot per a cotxes o assegurances mèdiques.

El Black Friday és una tradició dels Estats Units, però, segons alguns experts, s’està consolidant a Barcelona. La jornada de compres en què es poden trobar descomptes de fins al 90 % representa per a molts venedors l’inici del compte enrere per al Nadal i, al mateix temps, serveix per redreçar els números del novembre, un mes tradicionalment fluix per a molts establiments.

Tot i que, per alguns, campanyes com aquesta fomenten el consumisme en excés, pel director general de Comerç de la Generalitat, Josep Maria Requesens, és una bona eina per dinamitzar les vendes sempre que es consumeixi de manera responsable.

Al divendres d’ofertes s’hi sumen tot tipus d’establiments i també molts portals d’Internet. Es poden aconseguir descomptes per a roba i complements, productes d’electrònica o fins i tot per a cotxes o assegurances mèdiques. A més d’avançar la campanya, en molts comerços preveuen allargar-la fins dilluns, coincidint amb el Cyber Monday.