La recuperació econòmica ha fet augmentar el nombre de viatges al transport públic però també el nombre de vehicles a la xarxa viària. El volum circulatori a les autopistes ha pujat un 3,4 % i als accessos de la Ciutat Comtal, un 2,3 %. Precisament l'Àrea Metropolitana de Barcelona es queixa de com aquestes retencions estan afectant negativament la velocitat comercial de les línies d'autobús, sobretot, les del Baix Llobregat. ANTONI POVEDA, vicepresident de Mobilitat de l'AMB "Les freqüències de les línies ens estan caient i ens està generant un problema greu perquè els busos es troben amb vies col·lapsades cada dia." Per fer un recorregut de 5 km a la B-23 fins a enllaçar amb l'avinguda Diagonal, els busos triguen més de 20 minuts. Un col·lapse injustificat, segons afirmen des de l'Àrea Metropolitana. Per això exigeixen un carril segregat per als busos als accessos de Barcelona, sobretot, el més urgent, el de la B-23. ANTONI POVEDA, vicepresident de Mobilitat de l'AMB "Podem dir que portem un retard en aquestes infraestructures de més de 10 anys perquè ara estem parlant de fer alguns carrils però això no és immediat." Precisament ahir el Departament de Territori i Sostenibilitat va entregar al Ministeri de Foment el projecte d'obres del carril bus a la B-23. El projecte encara s'ha d'aprovar i licitar. Per l'Àrea Metropolitana, aquesta infraestructura també és necessària a l'autopista del Maresme i a l'C-245 entre Castelldefels i Cornellà.

Amb les dades de gener a setembre de 2015, es confirma la tendència a l’alça en el nombre de passatgers del transport públic que es va iniciar el 2013. Si ho comparem amb les dades de 2014, les xarxes de bus i metro de TMB han guanyat nou milions de viatgers durant els nou primers mesos d’enguany, fins a arribar als 422,28 milions d’usuaris. Des de l’Àrea Metropolitana han observat que aquest increment es nota especialment entre les 7 i les 10 h, un indicador que, diuen, demostra la recuperació econòmica.

 

Pel que fa al servei de metro, el nombre de passatgers va créixer un 2,7 % i se situa en 284,69 milions de viatgers.

 

Les línies de bus van registrar un increment més tímid, de l’1,5 %, amb 133,20 milions d’usuaris. L’AMB ho atribueix al reforç en 37 línies per adequar-les a la demanda i l’adaptació dels usuaris a la nova xarxa ortogonal.

 

La recuperació econòmica que insinuen les dades de transport públic també es tradueix en més vehicles a la xarxa viària. Per exemple, el volum circulatori ha crescut un 2,3% als accessos de la ciutat. Des de l’Àrea Metropolitana lamenten que aquestes retencions repercuteixen negativament en la velocitat de les línies d’autobús, sobretot les del Baix Llobregat. Per això, demanen un carril segregat per als busos als accessos de Barcelona, començant per la B-23.