Els veïns de la part alta de Torre Baró veuen la solució dels seus problemes de mobilitat en aquesta pista forestal que puja fins al castell. Defensen que és l'únic camí perquè un Bus del Barri pugui connectar la part alta amb la part baixa de Torre Baró. L'adaptació de la pista forestal havia de començar aquest mes, però el nou govern municipal ha aturat el projecte i el vol replantejar. Una decisió que ha decebut els veïns, que, ara per ara, han de combinar diversos autobusos per arribar a la part baixa del barri, on hi ha els serveis i botigues. RAMÓN FERRER, AV Torre Baró: “Si has de ir a la panadería has de bajar a Ciudad Meridiana o has de ir a Canyelles. Si has de ir a la guardería o a la biblioteca has de bajar a la Ciudad Meridiana, aquí no tenemos nada. El único trayecto que hay para bajar hasta abajo es la pista forestal si nos la quieren hacer.” ISIDRO MANUEL PEDROSA, veí de Torre Baró: “Por ejemplo, para ir al CAP tenía que coger la línea 82, que tarda 20 minutos, llegar hasta Llucmajor, de Llucmajor, enlazar con la línea 80 o 81 e ir al CAP. De aquí arriba a allá abajo se puede ir hora y media, o según como esté el servicio, un poco más." L'altra opció és baixar més d’un quilòmetre fins a la parada del 83, el bus del Barri. JOSÉ RANGE, veí de Torre Baró “Entonces, las personas mayores, aquí no hay barandillas, aquí no hay escaleras, aquí no hay nada. Aquí todo el monte es para abajo. De bajada, de subida todavía es peor”. El projecte aprovat fins ara no preveia pavimentar tota la pista, cosa que feia inviable, segons TMB, la circulació dels busos. L’Ajuntament es reunirà amb veïns i TMB per buscar-hi una altra solució. Els veïns, però, diuen estar farts d’esperar i preparen mobilitzacions per reclamar la pista promesa.

Els veïns de la part alta de Torre Baró esperen, des de fa 60 anys, una connexió viària que els uneixi amb la part baixa del barri. Actualment l’única manera d’accedir a aquests serveis és fer un trajecte de més d’una hora que enllaça el bus de barri propi de la zona alta, el 82, amb un dels busos de barri de la part baixa, 81 i 82, passant pels barris de la Guineueta i Canyelles. Una gran volta a la qual s’han d’afegir les poques freqüències d’aquestes línies. L’altra opció que tenen els veïns de la part alta de Torre Baró és baixar caminant més d’un quilòmetre fins a la parada del 83, el Bus del Barri.

Els veïns de la part alta tenen l’esperança posada en l’adaptació de la pista forestal, que facilitaria l’accés del bus  fins dalt de tot del barri, passant pel castell de Torre Baró. I de fet, aquest projecte ja estava aprovat i publicat en el BOP (Butlletí Oficial de la Província) i s’havien iniciat les expropiacions de terrenys, però amb el canvi de govern el projecte s’ha aturat.

La raó és que es vol replantejar la solució. D’una banda, asseguren que el projecte no preveia una adaptació pavimentada de tota la pista forestal i, a més, TMB veia problemes tècnics per al pas dels seus vehicles per la pista. La regidora de Nou Barris, Janet Sanz, vol reunir-se amb els veïns i TMB per buscar una altra solució que millori la mobilitat de la zona. Però els veïns insisteixen que la pista és l’única opció que evita expropiar cases per ampliar l’altre carrer que hi puja, i no pensen rendir-se. Per això, preparen mobilitzacions per reclamar que es reprengui el projecte de la pista forestal.