És una de les imatges més impactants del film, un Camp Nou completament devastat. Aquest espai, que marca un punt d'inflexió a 'Segon origen', és molt present, també, en la vida del protagonista, el Dídac, des de la infantesa. ANDRÉS BATISTA, Dídac petit a 'Segon origen' "Li agrada molt el futbol, porta una samarreta del Barça, juga a futbol, està practicant, i quan es fa més gran té l'oportunitat d'anar al Camp Nou." IBRAHIM MANÉ, Dídac gran a 'Segon origen' "Nosaltres no gravem al Camp Nou, gravem en una esplanada on no hi havia res, només uns cromes. I el Carles, el director, em va ajudar una mica a pensar que estàvem al Camp Nou. Hi passen escenes molt boniques." Els responsables dels efectes especials són els londinencs Lipsyncpost, que també han reconstruït digitalment la Diagonal postapocalíptica, ... el carrer de Balmes i la plaça de Catalunya. Aquí l'espectador pot reconèixer perfectament les rajoles... o la façana del BBVA. En l'escena de les tendes, la pel·lícula fa una picada d'ullet al moviment del 15-M. CARLES PORTA, director de 'Segon origen' "Nosaltres hem intentat fer una adaptació fidel a l'esperit de 'Mecanoscrit'. Jo crec que si Pedrolo la veiés, reconeixeria les idees i la base del seu llibre a la nostra pel·lícula." L'actriu britànica Rachel Hurd-Wood i el català Sergi López completen el repartiment del film, que homenatja Bigas Luna, el cineasta que va treballar amb Porta en el projecte fins a la seva mort, el 2013.

Tot i que a Barcelona no s’hi va rodar cap escena, la capital catalana apareix en diferents ocasions al film. Una de les imatges més impactants de ‘Segon origen’ és la del Camp Nou, que es veu completament devastat. Es tracta d’un espai que marca un punt d’inflexió al guió de ‘Segon origen’ i que és molt present, també, a la vida del Dídac.

Andrés Batista, que fa de Dídac petit a ‘Segon origen’, explica que al petit “li agrada molt el futbol, porta una samarreta del Barça i practica [aquest esport]” sovint. I quan arriba a l’edat adulta i té l’oportunitat d’anar al camp, sent “melancolia” en veure’l destrossat.

L’Ibrahim Mané, que representa el Dídac gran a ‘Segon origen’, explica que van gravar l’escena del camp del Barça on “no hi havia res, només uns cromes” i agraeix l’ajuda del director a l’hora de traslladar-se en un espai desballestat on, a més “passen escenes molt boniques”.

Els responsables dels efectes especials són els londinencs Lipsyncpost, que també han reconstruït digitalment l’avinguda Diagonal postapocalíptica o la plaça de Catalunya. Després de recórrer el carrer de Balmes en tractor, l’Alba i el Dídac aparquen a la plaça, on l’espectador pot reconèixer perfectament les rajoles -que es van reproduir parcialment quan es va rodar el film a Lleida- o la façana del BBVA.

La destrucció dels espais no s’ha fet “a la babalà” sinó que, prèviament, s’ha elaborat un estudi urbanístic i arquitectònic de la plaça perquè “l’enfonsament fos tan realista com fos possible” i tingués lloc a la zona on hi ha l’estació “on seria més lògic que que es fracturés la plaça, si hi hagués un terratrèmol”, ha explicat el director de ‘Segon origen’, Carles Porta.

Porta ha desgranat algunes anècdotes i ha explicat que, en aquest punt de Barcelona, és l’únic indret on s’introdueix un element religiós, l’escultura d’un Hèrcules que té la Moreneta a la falda i que reposa en una cantonada de la plaça de Catalunya.

També ha confessat que, per a l’escena de les tendes on els protagonistes busquen supervivents, el responsable d’art de la pel·lícula “es va inspirar en el moviment del 15-M”.

El director del film explica que han “intentat fer una adaptació fidel a l’esperit de ‘Mecanoscrit'” i confia que “si Pedrolo la veiés, reconeixeria les idees i la base del seu llibre a la nostra pel·lícula”.

L’actriu britànica Rachel Hurd-Wood i el català Sergi López completen el repartiment del film, que homenatja Bigas Luna, el cineasta que va treballar amb Porta en el projecte fins que va morir, el 2013.