Aquest és el camí que han de seguir, ara per ara, les bicis que arriben pel cantó muntanya de la Diagonal a la plaça de Joan Carles I. Es gira pel pas zebra, es creua la calçada, es travessa el passeig, i es torna de nou a la Diagonal. Una volta enrevessada que, sovint, causa conflicte amb els vianants. Per això molts cicilistes opten per arriscar-se i fer una línia recta, sumant-se als cotxes que passen per la calçada. En vista d'això l'Ajuntament vol canviar el dibuix del carril bici. (POSPO). El traçat actual se substituiria per aquest altre que creua pel dret la plaça de Joan Carles I. Es canviarien les fases semafòriques perquè les bicis poguessin circular-hi amb seguretat. MERCEDES VIDAL, regidora de Mobilitat: "Buscar l'alternativa més natural que ja fan servir, de fet, molts ciclistes i donar-li una infraestructura pròpia protegida amb semàfors, amb separadors, i que llavors els ciclistes pugin fer aquest camí de manera més natural, que alguns ja fan però amb risc, i que el puguin fer de manera més protegida." Instal·lar-hi el carril, però, restarà espai als cotxes. I l'Ajuntament vol assegurar-se que no es produeixen col·lapses. Per comprovar-ho s'han col·locat aquestes pilones per on haurien de passar les bicicletes. "La instal·lació de pilones s'ha fet de manera provisional per veure com afectaria el trànsit rodat el pas d'un carril bici per la calçada. De moment, entre els conductors hi ha disparitat d'opinions." Per la seva banda, les associacions de ciclistes veuen lògic el nou traçat. Amb matisos. ALBERT GARCIA, membre d'Amics de la Bici "No es pot passar perquè el trànsit és molt més difícil. És una barbaritat." CARLES BENITO, membre de la Junta del BACC "És millor perquè es distribueix millor la circulació. Però clar, acostumats que hi fos del mig et ficaves cap aquí." La prova pilot s'allargarà fins divendres. Serà en aquest moment que l'Ajuntament n'avaluarà el resultat i acabarà de decidir com i per on implementa el nou carril per a bicicletes.

Per comprovar si el nou traçat del carril afectaria al trànsit rodat, l’Ajuntament ha instal·lat unes pilones que ocupen l’espai de calçada per on passarien les bicis. Això ha molestat alguns conductors que consideren que són un obstacle que pot provocar col·lapses. D’altres creuen, en canvi, que ajuden a endreçar la circulació.

Es tracta d’una prova pilot en un punt complicat de la mobilitat perquè hi conflueixen el passeig de Gràcia i l’avinguda Diagonal. Els col·lectius de ciclistes veuen de bon ull que s’hi facin millores, tot i que hi veuen alguns inconvenients.

Segons Albert Garcia, d’Amics de la Bici, caldrà veure com funciona la regulació semafòrica de la via un cop implantat el carril bici per tal que els ciclistes no siguin “els últims monos a creuar”. D’altra banda, Carles Benito, de la Junta del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), considera “un èxit” la prova pilot tot i que assegura que és més problemàtica la vessant Besòs de la plaça, on encara no està previst actuar.

La prova pilot s’allargarà fins divendres. Serà en aquest moment que l’Ajuntament n’avaluarà el resultat i acabarà de decidir si implementa el nou carril per a bicicletes i quin n’és el traçat més adequat.

Obres per fer un carril bici al carrer de Londres

Les obres per construir un carril bici de dues direccions al carrer de Londres, entre el carrer d’Aribau i l’avinguda de Josep Tarradellas han començat aquest dilluns. Es preveu que estigui acabat a finals del mes d’octubre i permetrà connectar els carrils bici de l’avinguda Diagonal, l’avinguda de Josep Tarradellas, el carrer del Comte d’Urgell i el de Calàbria. La secció del carrer serà semblant a la que troben els ciclistes al carrer de Provença.

L’objectiu d’aquest nou carril és millorar la connexió ciclista entre el districte de l’Eixample i el de les Corts, per això també es canviarà la programació semafòrica per adaptar-la als ciclistes i minimitzar les afectacions tant al trànsit com als vianants.