És la continuació del carril bici de l'avinguda del Paral·lel i segueix el mateix disseny en què els ciclistes circulen per la part interior. Aquest és un dels aspectes més críticats pels usuaris, que hi passen envoltats de cotxes: d'una banda els vehicles que circulen per la rotonda, i de l'altra, els que surten de la ronda del Litoral. ARACELI MUERZA "Quan vas al mig si que tens la sensació de que és més perillós." FERNANDO SANCHEZ "Per anar amb nens jo el trobo una mica estret." Per protegir els ciclistes, s'han col·locat separadors al llarg de 50 metres de la sortida de la ronda. ALBERT SANZ, president del Bicicleta Club Catalunya Trobem a faltar que el moment en què s'estan desenvolupant se'ns consulti i no se'ns presentin un cop estan acabats. Perquè si no un cop s'executen, hi ha tota una sèrie de nyaps que un cop fet és molt difícils arreglar-los." L'Ajuntament reconeix que s'hi han posat més mesures de seguretat de les previstes inicialment i que aquests separadors és substituiran més endavant per altres elements que quedin millor integrats a la plaça." Les associacions de la bici tampoc no veuen amb bons ulls el traçat. El carril uneix el Paral·lel amb el Vial del Port, però no connecta amb el passeig de Colom. De fet, alguns ciclistes que vénen des del Paral·lel opten per fer això... ADRIÀ "No crec que la gent el faci servir gaire, perquè va cap a l'altra banda, fas molta volta i pots passar per la vorera, que és el que faig jo cada dia." Amics de la Bici també en critica la regulació semafòrica, perquè considera que penalitza el ciclista.

L’actuació aprofita la regulació semafòrica dels cotxes ja existent a la plaça per fer entrar i sortir els ciclistes d’un carril bici interior. Però les entitats ciclistes afirmen que la solució més fàcil, senzilla, econòmica i segura és que les bicis circulin per la part exterior, a tocar de la vorera.

“És una obra faraònica amb un disseny perillós” es queixa l’Albert Garcia de la Coordinadora Catalana d’Usuaris de la Bicicleta. Des d’aquesta associació repeteixen que el millor hauria estat fer el nou carril per la part exterior i donar preferència de pas al ciclista per davant dels cotxes.

Separadors provisionals

Amb l’actual disseny els ciclistes circulen per la rotonda envoltats de cotxes: d’una banda els vehicles que circulen per la rotonda, i de l’altra, els que surten de la ronda del Litoral. Per protegir les bicicletes s’han col·locat separadors al llarg de 50 metres que separen el nou carril de la sortida de la ronda. L’Ajuntament reconeix que es tracta d’una mesura de seguretat addicional que no està prevista al projecte inicial. Aquests separadors tipus New Jersey tenen un caràcter provisional perquè el nou consistori té previst substituir-los per altres elements que s’integrin millor a la plaça.

La connexió amb el vial del Port

El nou carril bici uneix l’avinguda de les Drassanes amb el vial del Port. Des del BACC asseguren que el traçat està incomplet perquè “deixa de banda la connexió més important”. El més lògic, segons el president de l’entitat, Albert Sanz, hauria estat connectar el Paral·lel amb el passeig de Colom per arribar fins a la Ciutadella. A la pràctica molts ciclistes que arriben des de l’avinguda del Paral·lel opten per anar per la vorera cap al passeig de Colom en comptes de utilitzar el nou carril.

Més participació

Des de les entitats que treballen per la promoció de la bici reclamen poder participar en projectes com aquest. “Trobem a faltar que se’ns consulti prèviament”, explica l’Albert Garcia “un projecte mal dissenyat és molt difícil de resoldre després de l’execució“. En aquest sentit, posen per exemple el cas de la implantació de la xarxa ortogonal d’autobusos, perquè el nou consistori ha posposat la posada en marxa de la nova fase fins al gener per poder negociar amb les entitats del transport.