La psicooncòloga i coordinadora de l’Àrea de Programes i Serveis de l’AECC Catalunya, Teresa López, recorda els perills que té “qualsevol cremada solar”, especialment entre els més joves, perquè “la pell té memòria”. Per la doctora de l’Associació Espanyola contra el Càncer, cal diferenciar entre les marques “sanes” que ens deixa l’exposició al sol de forma progressiva i amb protecció solar, i les que s’obtenen amb aquesta nova moda, perquè es tracta d’exposicions sense protecció solar i, per tant, amb un “risc molt elevat”.

El cert, però, és que només amb un cop d’ull ràpid a internet es pot comprovar que la xarxa és plena de pàgines on es venen productes per tatuar-se la pell amb el sol. Algunes funcionen enganxant a la pell plantilles a partir de les quals s’anirà creant el dibuix a mesura que ens bronzegem. Hi ha models per a tots els gustos i també per a totes les edats, també per a nens. També hi ha pàgines web més casolanes en què s’explica com tatuar-se la pell amb adhesius o plantilles normals i, fins i tot, amb gomes elàstiques de formes. La moda també arriba a les peces de roba de bany, com els biquinis que deixen al descobert un tros de pell amb forma de cor, o d’estrella, perquè en bronzejar-nos ens deixi la marca escollida.

Per la psicooncòloga Teresa López és molt important conscienciar la població, especialment els joves, que “aquestes marques no són maques”. La doctora alerta que entre els adolescents encara és vigent la idea que “estar moreno és estar guapo” i que cal canviar aquesta concepció.