Tal com ha explicat la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, molts dels treballs són obres que ja estaven planificades i que responen a la necessitat de millorar l’espai públic, les infraestructures i els serveis en un període en què hi ha menys mobilitat de trànsit i menys activitats docents i esportives. Sanz ha admès, però, que “arribar a l’objectiu de molèstia 0 és molt difícil, pràcticament impossible”; ha demanat “comprensió i paciència de cara a les properes setmanes” i s’ha disculpat “per avançat”.

El gerent adjunt d’Infraestructures i Coordinació Urbana, Manuel Valdés, ha detallat més les diverses afectacions, que sobretot tindran un impacte important a l’agost als principals accessos. Es pavimentarà tant el tram de la ronda de Dalt en sentit Llobregat entre el Parc de l’Oreneta i l’Hospitalet,  el ramal d’incorporació des de la via Augusta en sentit Besòs. Així mateix, es renovarà l’asfalt del carril bus de la Gran Via en direcció Llobregat entre la plaça d’Espanya i el carrer de la Química, el costat muntanya de la Diagonal entre Palau Reial i la Facultat d’Empresarials, i els carrers d’Aribau i Muntaner entre Diagonal i Gran Via.

Actuacions al Pont de Sarajevo

Serà, però, l’avinguda Meridiana la que viurà una de les transformacions més destacades. La remodelació dels entorns de l’edifici de la UGT a la Trinitat Vella obligarà a tallar el túnel d’accés a la Meridiana des de la via de Favència (banda muntanya), i afectarà també un carril de circulació en sentit sortida. De retruc, se’n beneficiarà la carretera de Ribes, que passarà a ser “veritablement una ronda”, com s’havia ideat, arribant fins al carrer del Torrent de la Perera. Per tal de millorar la connectivitat entre Nou Barris i Sant Andreu, es convertirà, a més, el pont de Sarajevo en una “via d’unió de prioritat per als veïns”, amb “zones porxades de vegetació” i la instal·lació d’una plataforma única que suposarà que hi hagi interrupcions de trànsit durant les nits per poder muntar-hi als laterals les estructures metàl·liques.

Enguany es faran més pavimentacions (29) però s’abastirà menys superfície de terreny (66.748 m2) perquè la intenció del govern municipal és reduir les actuacions “de grans espais“. Aquestes obres, sumades a les 32 restants, signifiquen una inversió -“forta”, segons Janet Sanz- de 10,7 milions d’euros.

S’acaben les obres de la plaça de Sanllehy

Paral·lelament, se seguirà recuperant espais per a l’ús públic afectats des de fa mesos per les obres aturades de la Línia 9, com és el cas de la plaça de Sanllehy; i millorant l’accessibilitat en el transport públic, en estacions tant del metro (Zona Universitària, Poblenou) com dels Ferrocarrils Catalans (Peu del Funicular). Adif té previst, per la seva banda, adequar a la normativa les sortides d’emergències de l’estació de Renfe de Passeig de Gràcia, i això implicarà ocupar carrils de circulació al carrer d’Aragó (costat muntanya) i a Roger de Llúria (costat Llobregat).

Durant l’estiu, s’acabarà de construir la línia d’alta tensió Collblanc-Trinitat (quedarà pendent fer-hi passar els cables), i es treballarà en la del passeig de Sant Joan Bosco; es repararà també la canonada de la travessera de les Corts amb Bordeus -on es va produir una fuita-,  i s’actuarà en els col·lectors del carrer de l’Hospital, a Ciutat Vella, i al carrer dels Escultors Claperós, al Clot.