Es tracta només de jocs, però partida a partida el sector dels videojocs genera 70 milions d'euros a Catalunya, gairebé 1.000 milions d'euros a Espanya i 60.000 milions en àmbit mundial. El Gamelab és una de les trobades internacionals més importants, en què desenvolupadors, inversors però també els professionals referents es troben per parlar de les tendències de futur. I les novetats arriben amb la realitat virtual. Fa temps que se'n parla, però sembla que ara sí que li ha arribat el moment. GONZALO SUÁREZ, codirector del Gamelab "l podem viure que se ve con un potencial tremendo después de estar como 15 años prometiendo, es lo mal llamado realidad virtual. Ahora ya se estan viendo opciones sobretodo en el mundo del ocio para poder aprovechar el potencial de esa sugerente via". La realitat virutal permet a aquest jugador trobar-se en mig d'un paissatge insipirat en Menorca en plena tempesta. I als Estats Units ja existeixen parc temàtics de realitat virtual. Però a banda de les grans tendències, el Gamelab és bon lloc per als desenvolupadors independents. El francès Aurelien Regard és conegut perquè ell tot sol ha creat el video joc 'The next Penelope'. Ha aconseguit fer-se el seu espai davant les grans produccions. AURELIEN REGARD, desenvolupador independent "Podem fer el que volem perquè treballem per a una audiència específica, i podem viure d'això perquè no som centenars de persones per fer un joc, en el meu cas només sóc jo." Entre els expositors hi ha molts catalans, i és que el 40% de tota la producció de l'Estat es fa a Catalunya, i Barcelona és un lloc central. Aquesta empresa va començar el 2008 a la ciutat amb només dos socis que creaven jocs per a Facebook. Ara ja tenen més de 200 treballadors i han entrat al sector dels videojocs per a mòbils. ANDREA ARUSA, recursos humans de Social Point "Barcelona és un punt bastant clau en aplicacions i tecnologies". Ells en canvi tot just ara comencen, també amb jocs per a mòbils. Els queda encara molt camí per fer amb el repte afegit de ser una emrpesa liderada per una dona, encara molt minoritàries en el sector.

Des d’avui i durant tres dies Barcelona és converteix en un dels principals centres de trobada de desenvolupadors, inversors i referents del sector dels videojocs amb l’11a edició del Saló Gamelab. La trobada serveix per reflexionar sobre l’estat del sector i veure quines són les tendències de futur. Les novetats arriben amb la realitat virtual i també amb l’ús dels jocs a través dels dispositius mòbils.

Hi assistiran un miler de persones i professionals referents del sector hi faran conferències. Alguns dels qui hi parlaran són el creador d”Angry birds’, Peter Vesterbacka, el pare del ‘Pac-Man’, Toru Iwatani, i el creador de ‘Resident evil’, Shinji Mikami.

Però el saló també reserva espai per als desenvolupadors independents. Un grup cada vegada més nombrós que aconsegueix fer front a les grans produccions fent videojocs específics per a públics molt concrets. Entre els casos d’èxit hi ha el de l’empresa barcelonina Social Point. Dos socis van començar a treballar-hi l’any 2008 centrant-se en jocs per a Facebook, ara ja tenen més de 200 treballadors i s’estan especialitzant en videojocs per a dispositius mòbils.

Catalunya és un dels llocs de producció de videojocs més important de l’estat, el 40% de la producció es fa des d’aquí i genera uns 70 milions d’euros. A més, tracta també d’un important sector econòmic en l’àmbit internacional, es calcula que genera fins a 60.000 milions d’euros.