L'avaria ha afectat el sistema de control de les línies 9 i 10. De seguida s'han aturat tots els trens que hi havia a la via i durant més de mitja hora, els usuaris s'han quedat bloquejats dins dels vagons fins que els tècnics els han obert les portes i han pogut sortir caminant fins a l'estació més propera. Els serveis d'emergència han evacuat unes 300 persones dels trens. Només una ha hagut de ser atesa pels serveis mèdics. La resta han anat sortint pel seu propi peu. EMILIA SILVA, usuària "Explicaciones ninguna. Hemos estado tirados durante más de media hora hasta que nos han puesto la rampa para salir." Fora els esperava un servei d'autobusos llançadora per continuar el viatge. I tot, en mig d'un cert malestar entre els usuaris. Alguns diuen que, fins i tot, han hagut de guiar el conductor de l'autobús perquè no coneixia el recorregut. LORENA MARTÍNEZ, usuària "Me parece muy fuerte que si ponen un servicio no haya nadie que sepa cómo hacer el recorrido." Tot i els cartells que anunciaven l'avaria, la majoria d'usuaris no s'han assabentat de res fins que han arribat a l'estació de la Sagrera, on arrenca el recorregut. Allà els esperava el personal de TMB per guiar-los cap als autobusos llançadora. MARIBEL MACÍAS, usuària "Voy a Santa Coloma y me acaban de decir..." Una situació que es repetía a la resta d'estacions de les línies 9 i 10. CAROLINA RODRÍGUEZ, usuària "Ningún tipo de información, y la gente que informaba tampoco lo hacía correctamente." JOSÉ MANUEL FERRER, usuari "Un trayecto que son 20 minutos pues hemos tardado tres cuartos de hora, sin información y sin nada." Tècnics de TMB han estat treballant tota la tarda fins que a dos quarts de vuit del vespre el servei s'ha restablert a tota la línia.

L’aturada a les línies 9 i 10 del metro s’ha allargat durant quatre hores i mitja. Cap a quarts de set del vespre, l’L9 ha pogut tornar a circular pel tram entre les estacions de Can Peixauet i Can Zam. Des de les 19.39 h, els combois funcionen amb normalitat. Mentre el servei s’ha vist afectat, s’han habilitat serveis de bus especials des de la Sagrera.

Tècnics de TMB i Siemens han treballat, primer, per recuperar el sistema de control de trànsit i, després, per revisar els túnels i garantir que les condicions de circulació de les dues línies fossin òptimes ja que, cal tenir en compte, els combois circulen sense conductors.

Quan hi ha hagut la interrupció del servei, set trens circulaven per les dues línies afectades, la 9 i la 10. Això ha fet necessària l’evacuació dels usuaris que en aquells moments viatjaven en metro, uns 300, tant pels “itineraris segurs dels túnels” com els de les estacions. Prèviament han sortit dels combois per les portes d’emergència habilitades. Un passatger ha estat atès pels serveis mèdics per un atac de nervis de resultes de tot plegat.

Alguns usuaris critiquen que fins que no se’ls ha desallotjat han passat una hora atrapats al metro a les fosques i sense informació. TMB afirma, no obstant això, que s’han atès la resta d’usuaris mitjançant totes les vies possibles: per megafonia, a través de panells lluminosos, del personal destinat específicament per atendre els viatgers, i les apps i xarxes socials.