Aquesta exposició ha estat concebuda, organitzada i comissariada pels alumnes de dos centres escolars de Sant Martí. PAU MARTÍNEZ, alumne de 1r de l'Institut Quatre Cantons "Vam fer una pluja d'idees amb els diversos temes. Un dels temes que va sortir va ser la comunicació. A partir d'aquí vam haver de triar el títol, que en aquest cas és 'Comunicàvem, comuniquem, comunicarem'. Hem triat molts objectes, des de comunicació més moderna, com són en aquest apartat, Juga i comunica't, fins a l'eix cronològic de l'escriptura en què hi ha des de plomes de gallina que s'usaven l'any 500, fins a punters d'iPad i teclats de nova generació, que són molt moderns de no fa i dos anys." LAIA MILIAN, alumna de 5è de l'Escola Catalònia "Tenim una exposició sobre com ha evolucionat l'escola. Vam portar els objectes a la classe i vam anar dient: 'aquí quedaria bé això, aquí les tisores'... i així." Són dos dels set projectes que formen part de l'exposició. La mostra és el resultat d'un programa pilot del Museu del Disseny adreçat als centres del districte per establir relacions amb l'entorn més proper. Durant tot un trimestre els alumnes han treballat per aprendre com és el procés de muntar una exposició. CARMINA BORBONET, cap dels Serveis Educatius del Museu del Disseny de Barcelona "Han fet sessions a l'escola, amb unes activitats conduïdes, suggerides, pel museu, i unes activitats que han vingut a fer aquí, al taller i a les exposicions permanents, perquè així ells van veient , amb l'exemple de les exposicions permanents, tot allò que van aprenent i els anem explicant." "Muntem una exposició" es pot veure al Museu del Disseny fins al 24 de maig.

El projecte s’articula en tres eixos temàtics: l’objecte, la col·lecció i l’exposició. Per conèixer els continguts i processos de treball necessaris per  muntar una exposició els alumnes fan una sèrie d’activitats a l’aula i unes sessions al Museu del Disseny. Al llarg d’aquestes sessions els alumnes aprenen quines són les eines necessàries per a la conceptualització i muntatge d’una exposició. La metodologia del projecte es basa en l’observació, la creativitat, l’experimentació i el treball en equip.

En aquesta segona edició hi han participat  l’Escola Catalònia i l’Institut Quatre Cantons del Poblenou. Al llarg del curs 2014-2015 han treballat en aquest projecte i han muntat  set exposicions que es poden visitar fins al 24 de maig al Museu del Disseny  de Barcelona.Rètol:  Els alumnes de dues escoles de Sant Martí fan de museòlegs.