Aquesta és la nova versió del Seat Ibiza que el fabricant espanyol presenta al Saló de l'Automòbil. Un rentat de cara que la marca ha volgut treure a la llum en primícia al saló. FERNANDO SALVADOR, director de Comunicació de Seat Espanya "Hablamos de su tecnología, de la calidad de los acabados interiores i también de su conectividad." Segons l'empresa tecnològica SAP, el 2016 hi haurà 210 milions de vehicles al món connectats. El cotxe es convertirà en la quarta pantalla més utilitzada, després de la televisió, els ordinadors i els mòbils. ADRIÀ CALVO / ENRIC FERNANDEZ "El saló està dividit en quatre àrees temàtiques. Enguany, a més de la zona dedicada a les marques, també s'ha incorporat un espai sobre mobilitat, un sobre disseny i el 'connected car', en què s'incideix sobre el paper de les noves tecnologies." Barcelona vol convertir el seu saló en un referent en la connectivitat en els cotxes. ENRIQUE LACALLE, president del Saló de l'Automòbil "Som la capital mundial del mòbil i Barcelona té totes les capacitats per ser la capital del 'connected', la part de portar totes les marques com sempre, i és el canvi que estem agafant de cara al futur, marcar un punt de diferència i un punt que sigui la clau perquè aquest saló continuï sent un dels salons més importants del món." El saló obrirà portes al públic general a partir d'aquest dissabte i fins al 17 de maig.

Les perspectives de futur del sector de l’automòbil fan encarar amb optimisme la 38a edició del Saló de l’Automòbil de Barcelona. Segons José Miguel García, director del Saló de l’Automòbil, el sector fa mesos que va a l’alça després d’un temps de vaques magres i les xifres del mes de març passat ho corroboren amb més de 100.000 matrícules al conjunt de l’estat. El saló obre aquest dijous per als professionals i la premsa i de cara a dissabte i fins al 17 de maig s’obrirà a tot el públic. Pràcticament la totalitat de companyies automobilístiques participaran en aquesta nova edició.

El saló s’estructura en quatre àrees temàtiques. A més del tradicional espai dedicat a les marques, aquest any s’incorporen espais sobre els nous patrons de mobilitat, el disseny i la connectivitat. És en aquesta última zona on els responsables del saló volen deixar clares les línies de futur del certamen. “Som la capital mundial del mòbil i Barcelona té totes les capacitats per ser la capital de l’anomenat ‘connected’, la part de portar totes les marques com sempre, i és el canvi que estem agafant de cara al futur, marcar un punt de diferència i un punt que sigui la clau perquè aquest saló continuï sent un dels salons més importants del món”, explica Enrique Lacalle, president del Saló de l’Automòbil.

Novetats mundials

Seat aprofita la fira per presentar mundialment les noves versions de l’Ibiza i l’Alhambra. L’empresa espanyola ha renovat la tecnologia dels dos models de cotxe i ha inclòs novetats en el disseny, que els compradors poden personalitzar segons els seus gustos. Altres companyies presentaran nous models inèdits a Europa, com el Jaguar XF, Nissan X-Trail DIG-T 163 i la marca Lexus. A més, moltes companyies aprofiten el saló per presentar al mercat espanyol els seus models de cotxe més recents, com és el cas d’Audi, Honda o Mazda, entre d’altres.

Relíquies i models exclusius

A banda de les novetats ja esmentades, els aficionats al motor també podran contemplar relíquies i models exclusius a partir del dissabte dia 9 i fins al 17 de maig. Lamborghini, per exemple, exposa el model “Egoista”, del qual només se’n va fabricar un exemplar l’any 2013 i amb un disseny inspirat en els avions de combat. Les marques també deixaran provar alguns vehicles a tothom qui ho vulgui, especialment en el cas dels elèctrics, que de mica en mica es van introduint al mercat. En el marc de la fira també se celebrarà el proper divendres, 8 de maig, una reunió amb els màxims responsables de les multinacionals automobilístiques, el president del Govern, Mariano Rajoy; l’alcalde, Xavier Trias; i el ministre d’Indústria, Miguel Arias Cañete.