Els passatgers que arriben en metro a Sants es troben amb això... les dues escales mecàniques d'accés al vestíbul de l'estació sense servei. (imatge turistes amb maletes desconcertats) JOHN SIMEON, turista canadenc "En una ciutat turísitca com aquesta no té cap sentit." Turista americà "Hauria estat molt millor que les escales mecàniques funcionessin perquè portem maletes molt pesades." JAVIER TEALDI "Por ahí como 20 quilos, así que bastante para subir por la escalera." Els més perjudicats, a banda dels qui carreguen maletes, la gent gran o les persones amb mobilitat reduïda. PILA CAÑÓN "Un ascensor, no una escalera, un ascensor! El q viene en silla de ruedas ¿cómo viene?, ¿cómo sube?, ¿cómo baja?" GISELE LUJÁN "Soy joven, yo puedo cargar, pero la gente mayor que viene por aquí si llevan maletas cómo van a subir." ENRIC MARTÍNEZ "Has de baixar per aquí i la majoria de vegades no funcionen." ELENA JAPÓN "Sants és una estació molt gran i no entenc perquè les escales no estan en funcionament, la veritat, amb el trànsit de gent que hi ha." La situació no és nova, els usuaris fa mesos que conviuen amb aquest problema. Els primers dies els treballadors d'aquesta botiga de venda i reparació de mòbils, rebien les queixes i consultes dels passatgers, en canvi ara... FAIZAN MALIK, dependent "Ya casi saben todos que estan cerradas y ya casi nadie pregunta porque no arreglan." Ens hem trobat fins i tot una mare amb cotxet, usuària habitual que ha pres mesures per no carregar tant de pes. VERÓNICA FÉLIX MARIANO "Tuve que cambiar el coche, porque hace mucho qu esta así y al final me tuve que cambiar el cochecito proque no podía levantarlo." Les escales es van clausurar al novembre, després d'avaries constants. Però el detonant per tancar-les va ser la manca de seguretat, després d'un accident en què un passatger va resultar ferit. Adif ha adjudicat un projecte per substituir-les per unes de noves, que no estaran operatives abans de cinc mesos. Segons l'empresa, l'espera es deu al fet que aquestes escales s'han de construir especialment. Seran de pujada o baixada en funció de les necessitats del moment i entre les millores, hi ha més prestacions de seguretat i de funcionament.

El mes de juliol de 2014 van començar les avaries contínues a les dues escales mecàniques que hi havia per accedir des de les línies 3 i 5 de metro al vestíbul principal de l’estació de Sants. Posteriorment, un passatger va tenir-hi un accident i Adif, l’empresa pública gestora de les estacions ferroviàries, va decidir al novembre tancar definitivament les escales per raons de seguretat.

Gairebé mig any després del tancament, la situació no ha canviat. Els usuaris del metro han d’accedir al vestíbul de l’estació mitjançant unes escales fixes. Això suposa una sèrie d’inconvenients per als milers de ciutadans i turistes que diàriament hi circulen. Bona part d’ells van carregats amb maletes. La situació és crítica per a les persones amb mobilitat reduïda, la gent gran i els qui duen canalla amb un cotxet.

Adif substituirà les escales per unes de noves que es podran fer servir tant de pujada com de baixada i que seran més segures que les anteriors. Les escales de recanvi, però, no arribaran abans de la tardor d’aquest any. La companyia ha justificat el retard per la necessitat de fer un procés d’adjudicació de l’obra i pel fet que les escales s’han de construir especialment.