Segons l’alcaldable del PP, Alberto Fernández Díaz, en aquests moments les obres de l’L9 ja costen 16.000 milions d’euros, “7 vegades més del previst inicialment”. A més, ha afegit, “cada any paguem 300 milions d’euros a les constructores per estacions que encara no han entrat en servei”. Per això, el PP exigeix una “auditoria econòmica i financera” per aclarir què ha passat amb les inversions de l’L9.

Fernández Díaz ho ha dit des de la futura estació de l’L5 del metro d’Ernest Lluch, situada a la carretera de Collblanc. Les obres estan aturades des de fa més de 4 anys a causa de la mala situació econòmica de la Generalitat i en les quals “s’hi han destinat 50 milions d’euros i encara no s’ha posat en funcionament.” Tot plegat, diu Fernández Díaz, demostra que “alguna cosa està passant amb l’execució de les obres del metro de Barcelona” i cal exigir responsabilitats tant al tripartit anterior  com al govern de CiU actual.