La cooperant de l’entitat Una Finestra al Món Helena Llorens ha explicat a Barcelona FM que la sortida del vol estava prevista per dilluns al vespre i que cap responsable de la companyia no se’ls va adreçar fins passades les 10 de la nit. Els 45 cooperants, que tenien com a destinació final els camps de refugiats de Tindouf, han passat la nit repartits en tres hotels propers a l’aeroport, d’on aquest dimarts al matí els han portat de nou a la T1.

Sobre els motius de no poder viatjar, Llorens diu que els arriben informacions molt contradictòries. “Alguns ens diuen que es tracta d’una vaga de personal de l’aeroport, d’altres parlen d’una vaga general…”, diu. Els mateixos cooperants han triat 14 persones que s’han pogut recol·locar aquest dimarts a primera hora:“Ens hem hagut de posar d’acord per decidir qui volava, hem prioritzat els sahrauís que visiten famílies i persones amb discapacitat. Però aquestes 14 persones tampoc no tenen assegurada la connexió amb els campaments”, es lamenta.

“Tothom fa servir les vacances i els dies lliures de feina, un temps molt valuós”, diu Llorens, que lamenta el contratemps amb la companyia, que els escurça la setmana prevista de treball i projecte. “Implica moltíssima gent, a les escoles, als hospitals o la gent que ens esperava a la nit”, conclou.

Finalment, després d’una espera de 23 hores, els cooperants han pogut embarcar a les 20.56 h. El vol els portarà fins a l’Alger, però encara no saben quan podran volar des d’allà fins a Tindouf, el seu destí. Els passatgers denuncien que la companyia no els ha volgut segellar les queixes a l’aeroport i els han remès a les oficines d’Air Algerie del carrer de València.