Una font militar que participa en la investigació de la tragèdia i que el diari no ha identificat, ha explicat que segons les gravacions d’àudio conegudes un dels pilots de l’avió de Germanwings que havia sortit de la cabina va trucar a la porta per reingressar-hi però “mai no hi va haver una resposta”“Es pot escoltar que està intentant ensorrar la porta”, va dir l’investigador sobre els moments previs que l’avió s’estavellés als Alps francesos, indica el ‘The New York Times‘ en la nota datada a París.

La informació de l’edició digital del ‘Times’, de la qual s’han fet eco diversos mitjans nord-americans, sosté que abans del contratemps se sent una conversa normal entre els pilots a la primera part del vol. Un d’ells abandona la cabina i, posteriorment, des de fora, “comença a picar lleugerament la porta, però no hi ha resposta, i llavors colpeja la porta més fort i no hi ha resposta”, “mai no hi va haver una resposta”, va afegir al ‘Times’ la font, que va preferir mantenir-se anònima.

Es desconeix per què un dels pilots va sortir de la cabina i la raó per la qual el seu company no va obrir la porta. L’Oficina d’Investigacions i Anàlisis (BEA) francesa havia informat unes hores abans que té en el seu poder “un arxiu d’àudio utilitzable” en el qual haurien de ser capaços d’escoltar el que va passar al vol. El procés, segons el director del BEA, Rémi Jouty, podria allargar-se “diverses setmanes” o fins i tot “mesos”, encara que va dir que confien a recuperar també la segona caixa negra, que registra els paràmetres tècnics, per completar la labor.

Els serveis de rescat francesos emprenen aquest dijous la jornada de recerca per recuperar les restes de l’avió. Serà el tercer dia en el qual el dispositiu tècnic i humà posat en marxa per les autoritats treballi a la zona dels Alps francesos on es va produir la catàstrofe.  Com en els dos dies anteriors, l’essencial de l’esforç d’aquest dijous consistirà a afrontar les dificultats que suposa accedir a la zona per l’escarpat del terreny, a gairebé 2.500 metres d’altura, i per les difícils condicions climàtiques.