a integració dels alumnes amb discapacitat intel·lectual a les aules sovint no és una tasca fàcil per a professors i estudiants. La Federació Catalana de la Discapacitat Intel·lectual tracta de fomentar la cooperació entre alumnes de tot tipus a partir del joc. TATE BONANY, presidenta de l'associació Jocviu "Venir nois amb cadires de rodes...Et diran: impossible de fer-ho. I és fer veure que volent, adaptant les activitats, les propostes, i no sempre hem de poder-ho fer tot meravellosament, sinó que cadascú en la seva mesura, es pot participar, col·laborar i fer de tot." Amb l'ajut de voluntaris, la fundació ha instal·lat nou espais rotatoris en què alumnes amb discapacitat i sense han jugat conjuntament a la Barceloneta. "Estem fent un recorregut en parelles. Una persona ha de tapar-se els ulls i l'altre l'ha de guiar." "Ens estan passant unes pilotes per sobre perquè ens relaxem." "He fet futbol." Els jocs d'equip i cooperació són una via ràpida per fomentar la integració. MARTA VILALTA, escola Pompeu Fabra "Amb l'esport tot és fàcil, no? És un joc, és un repte, tota la col·laboració, cooperació, diferència entra en joc." A més, s'ha instal·lat un espai en què els infants de tots els centres han respost preguntes sobre la integració. A partir de les propostes de reflexions que escriguin els alumnes, la federació DINCAT elaborarà un decàleg que farà arribar als partit polítics. L'objectiu és generar debat al voltant de l'escola inclusiva."

Uns 300 nois i noies de 12 centres educatius de Barcelona s’han reunit a la platja de la Barceloneta per participar en les activitats de la 18a edició d’Una Escola per a Tothom, organitzada per la federació catalana de la discapacitat intel·lectual. Els alumnes, provinents de set escoles ordinàries i cinc centres especials, han dut a terme activitats per potenciar la cooperació i aprendre a acceptar les diferències dels companys de classe. Segons Tate Bonany, presidenta de l’associació Jocviu, l’objectiu és esborrar les diferències entre els alumnes amb i sense discapacitat, “adaptant les activitats i tenint en compte que no sempre es podrà fer tot meravellosament bé, cadascú en la seva mesura pot participar, col·laborar i fer de tot”.

Amb l’ajuda de voluntaris, la fundació ha instal·lat nou espais rotatoris en què alumnes amb discapacitat i sense han jugat conjuntament. També s’ha habilitat un espai on han pogut reflexionar sobre la integració dels discapacitats a través de preguntes del seu dia a dia a l’escola. A partir dels escrits, la Federació Catalana de la Discapacitat Intel·lectual elaborarà un decàleg que farà arribar als partits polítics amb l’objectiu de generar debat al voltant de l’escola inclusiva.