Aquest tram tan ampli de la ronda de Dalt que separa els barris de Montbau i la Vall d'Hebron és tècnicament molt difícil de cobrir. Però s'hi poden fer altres actuacions per millorar-lo, com ara col·locar-hi pantalles verticals per pal·liar el soroll, a l'estil de la Gran Via. Aquestes qüestions són les que ha de definir el projecte tècnic definitiu que es farà amb els 4 milions i mig d'euros pactats entre el PSC i el govern. (POSPO) Unes actuacions que es projectaran per a aquest tram, des de l'avinguda Meridiana fins a l'avinguda de Vallcarca. Més de 5 quilòmetres que travessen 11 barris, i que, segons el PSC, s'han convertit en una barrera psicològica. JAUME COLLBONI alcaldable del PSC "La idea és humanitzar la ronda i fer que els barris de la muntanya vegin la ronda, no com un obstacle o una barrera física i psicològica respecte la resta de la ciutat, sinó que sigui un pont cap a la resta de la ciutat." Els veïns dels barris afectats han entomat l'anunci amb il·lusió però alhora amb escepticisme. Asseguren que fa massa temps que esperen. TONI MATEO president AV Montbau "Antes de que se hiciera el anillo de las Glòries ya estabamos esperando, ya se ha derruido el anillo y aun seguimos esperando." standup: "Demà en comissió de govern s'aprovarà la inversió per elaborar el projecte tècnic, el document que ha de definir exactament com es farà aquesta obra. Es trigarà entre 6 i 9 mesos a redactar-lo, per tenir-lo enllestit a finals de 2015. El que es vol és deixar-ho tot lligat perquè tirar endavant aquesta obra ja només sigui qüestió de voluntat política."

El PSC i el govern municipal han acordat una inversió de 4,5 milions d’euros en el pressupost de 2015 per posar en marxa el projecte executiu de l’obra de millora i cobertura de la ronda de Dalt. Un projecte que ha de permetre, segons l’alcaldable del PSC, Jaume Collboni, “humanitzar els entorns urbans de la ronda de Dalt entre Horta-Guinardó i Nou Barris i fer-los permeables a la ciutat”.

El document haurà de definir com es farà exactament l’obra, en quins trams es faran cobriments totals o parcials, quines mesures es prendran per reduir els sorolls i la contaminació, i on es construiran nous equipaments. Un cop redactat aquest projecte, es podrà concretar quina inversió exacta serà necessària.

Pel PSC es tracta d’un “desbloqueig històric” que ha de permetre fer un salt qualitatiu molt important per a les 85.000 persones que viuen als 11 barris que limiten amb la ronda, des de la Trinitat Nova fins a Vallcarca. Es tracta d’un tram de 5,3 quilòmetres: 2,3 km al districte de Nou Barris, entre l’avinguda Meridiana i la plaça de Karl Marx, i 3 km al tram d’Horta-Guinardó, entre la plaça de Karl Marx i l’avinguda de Vallcarca.

“Il·lusionats amb reserves”

Els veïns d’alguns dels barris que limiten amb la ronda han rebut l’anunci “il·lusionats, però amb reserves”. Sacramento Burgos, presidenta de l’Associació de Veïns de Sant Genís, recorda que “fa quatre anys que no s’ha fet res, i ja fa massa temps que esperem.”

Toni Mateo, president de l’Associació de Veïns de Montbau, viu a tocar a la carretera, i assegura que no pot obrir la finestra perquè suporta “80 decibels a l’hivern i a l’estiu, durant tota la nit i durant tot el dia”, fet que suposa, diu, una cicatriu que desconnecta els barris de la Vall d’Hebron amb la ciutat. Ara, creu que amb aquest acord d’inversió és possible avançar en aquesta obra, tot i que és conscient que es necessita “molt temps, molts projectes i sobretot voluntat política.”