Malgrat la diversitat d’opcions de transport públic per arribar i sortir del recinte, han estat molts els congressistes que han optat per agafar un taxi i enguany les cues ha superat els 40 minuts d’espera.

El cap d’Operacions Logístiques reconeix que el servei de taxi és “difícil de controlar”, especialment en les hores punta, quan el gruix dels congressistes surt del recinte.

Estruga creu que l’any vinent, amb la posada en marxa de la Línia 9 del metro, la diversificació d’alternatives de transport públic serà més àmplia i ajudarà a descongestionar la parada de taxis. El cap d’Operacions no vol parlar de ”problemes” sinó dels ”reptes” que imposa la mobilitat d’un volum de persones que, en molts casos, supera la mobilitat de la majoria de ciutats. ”El repte és facilitar el moviment d’unes 90.000 persones al dia amb una mobilitat que té hores punta”, afirma Estruga.

Durant els dies del congrés han estat contínues les cues per agafar taxis en hores punta i les aglomeracions en els ferrocarrils catalans, que durant la dues primeres jornades del Mobile, van estar col·lapsats a primera hora del matí i a darrera hora de la tarda.