Corredisses amunt i avall dels congressistes que no tenen ni un minut a perdre. El Mobile World Congress és l'oportunitat de negoci perfecta per contactar sense intermediaris amb clients, proveïdors i experts del sector. GONZALO ABALO congressista "Te permite la concentración de gente relevante del sector en un mismo tiempo y espacio." MANUEL LINNIG congressista "Normalment has d'agafar un avió, després un taxi, llavors pots tenir una reunió d'una hora amb un client. Normalment te'n pots reunir amb dos al dia. Aquí en puc fer de 10 a 12 en només un dia." A l'estalvi de temps i espai s'hi suma un altre avantatge. La possibilitat de parlar amb els clients cara a cara. ALEJANDRA SÁNCHEZ congressista "El que agarres el teléfono o tengas que llamar a la puerta es muy frió aquí podemos hablar directamente y es mucho mejor." I per això la planificació és clau: reunions pactades de fa mesos. Els congressistes amb l'agenda plena poden tenir fins a 50 reunions en un dia. ANA GILI / ROGER TORRES "Quatre dies de feina intensa que els congressistes aprofiten fins a l'últim minut amb una jornada maratoniana." MICHAEL K. TANNER congressista "Bàsicament no dormin. Ens llevem a les sis i comencem les reunions a les 7.30 h, durant tot el dia, fins i tot el dinar i el sopar. A la nit ens retrobem un moment la gent de l'empresa, després dormim una mica i tornem a començar." I després d'una dura jornada, moment de fer una petita pausa, tot i que són molts els qui també aprofiten el descans per continuar treballant.

Els congressistes del MWC treballen aquests dies contra rellotge per enllestir les desenes de reunions que tenen programades durant els dies que dura la fira. Tenen la majoria de trobades programades amb dies d’antelació i tots tenen les agendes plenes. Alguns assistents com en Manuel Linnig, PR director d’Acer a Europa, destaquen la bona oportunitat que suposa poder tenir-ho tot concentrat en un mateix espai i temps. Això li permet fer unes 50 reunions diàries amb els clients en lloc de les dues trobades que fa un dia habitual, en què, a més, ha d’agafar vols intercontinentals per contactar amb els seus clients.

Michael K. Tanner, de Carrier Iq, destaca com, gràcies a la planificació poden tenir reunions cada mitja hora. Unes trobades que, gràcies a la previsió, acaben sent força productives. Per això, es mostra satisfet de participar en el congrés, que considera que “és un lloc de negoci ideal” i a més “un fòrum on poder treballar en xarxa amb clients d’arreu del món”.

Altres professionals participants en el MWC, com Alejandra Gómez, de PROMÉXICO, destaquen també la possibilitat de contactar en persona amb els clients i de resoldre els dubtes cara a cara. Una proximitat que permet fer negoci d’una manera molt més directa i amb bons resultats. Aquesta delegació del Govern mexicà presenta al Congrés una aplicació per identificar els contactes gràcies al telèfon mòbil.

Però a més de buscar clients potencials, molts congressistes visiten la fira per conèixer les tendències del sector. És el cas de l’analista de Telefónica Gonzalo Abalo, que només avui es reunirà amb més de 30 analistes del sector de les telecomunicacions per posar en comú punts de vista i analitzar les tendències de mercat.