JOAN PUIGDOLLERS, president del Parc d'Atraccions del Tibidabo "La crisi que teníem era una crisi de tornar a creure en nosaltres mateixos i això em sembla que ja ho hem superat, i amb el conjunt de resultats i amb l'acord del procés judicial per l'accident, crec que podem dir que el parc ha superat definitivament la crisi."

“El parc ha superat la crisi”, assegurava el president del Parc d’Atraccions del Tibidabo, Joan Puigdollers, durant la presentació de la nova temporada que començarà dissabte, 28 de febrer. Puigdollers hi ha afegit, però, que la del Tibidabo “no era només una crisi econòmica”, sinó també una crisi de “tornar a creure” en ells mateixos,després de l’accident d’El Pèndol del juliol de 2010, en què va morir una noia de 15 anys i tres més van resultar ferides. Per Puigdollers hi ha ajudat tant el fet de tancar la situació judicial de l’accident amb un acord entre les parts, com la “bona gestió” que s’ha fet els últims mesos. Les xifres li donen la raó. El Tibidabo tanca el 2014 amb xifres rècord, 618.741 visitants, un 11% més que l’any anterior, i la millor afluència de públic des de 2002. També s’ha batut el rècord pel que fa al nombre de famílies que són sòcies del parc, 19.700, un 17% més que el 2013.

Les “xicotes” del parc

L’Ajuntament, però, no ha volgut entrar en si aquestes bones xifres obren la porta a una gestió publicoprivada del Tibidabo, tal com va anunciar que es plantejaria ara fa un any si se superaven els 600.000 visitants. Puigdollers ha reconegut que hi ha molta “gent interessada”, però que només dos mesos abans de les eleccions municipals el consistori “no es planteja cap hipòtesi”, i que això ho haurà de decidir el govern que surti elegit de les urnes.

Ti, Bi, Da i Bo, les quatre noves mascotes

Dissabte, 28 de febrer, el Tibidabo encetarà nova temporada i estrenarà les noves mascotes del parc, obra del dibuixant David Ramírez. Són quatre, el Ti, un ocell entremaliat i bromista, la Bi, una salamandra estudiosa i curiosa, la Da, una guineu extravertida i aventurera, i el Bo, un porc senglar bo, golafre i pocatraça. Són els guanyadors d’un concurs en què es van presentar una seixantena de propostes i que es volen convertir en “un dels atractius del parc”.

Les mascotes, però, no són l’única novetat de la nova temporada. El Tibidabo també estrena una Escola de Mobilitat. Es tracta d’una Barcelona en miniatura de 2.000 metres quadrats per la qual els nens podran circular amb 15 cotxes elèctrics. Una petita “smart city” situada al costat de la mina d’or. També s’incorpora un nou espai de la marca Lego, al costat d’un teatre de titelles, i una nova modalitat d’entrada panormàmica, pensada per als turistes, i que permet l’entrada “al cim del parc”, on hi ha les millors vistes de la ciutat i també l’accés a dues atraccions emblemàtiques.

En l’apartat de gestió, el parc ha incorporat a la plantilla 10 persones aturades de més de 40 anys gràcies a un programa engegat amb Barcelona Activa. L’èxit d’aquesta primera contractació ha animat els responsables a fer una segona convocatòria al maig, en què se seleccionaran 10 treballadors més.