Arturo Elizalde i Carmen Biada es van casar el 1894 i van anar a viure al que actualment és el centre cívic La Casa Elizalde. ANTONIO CAPELLA ELIZALDE, president de la Fundació Elizalde "Això va ser la residència familiar pràcticament durant 70 anys, des de l'última dècada del segle XIX fins ben entrats el 1960. En aquesta època també hi havia part de les oficines de la fàbrica. La fàbrica estava al passeig de Sant Joan, però aquí hi havia la residència de la família i, a més, l'oficina tècnica." Quan l'Arturo Elizalde va morir, l'any 1925, la seva dona va dirigir l'empresa. Un any després, el 1926, el negoci es va especialitzar en motors d'aviació. ANTONIO CAPELLA ELIZALDE, president de la Fundació Elizalde "La seva dona, Carme Biada, que era besnéta del primer promotor del ferrocarril Barcelona-Mataró, agafa les regnes de l'empresa. És de les primeres dones empresàries de Catalunya i de l'any 1925 a 1949, l'any de la seva mort, ella dirigeix l'empresa." L'avi de l'Antonio Capella, Miquel Elizalde Biada, va impulsar, el 1985, la Fundació Elizalde, com a homenatge a la indústria de l'automoció i per conservar la memòria de l'empresa familiar. Avui visita la casa dels seus besavis amb un antic treballador d'Elizalde, el Robert Ors. ANTONIO CAPELLA ELIZALDE, president de la Fundació Elizalde "Les tasques que fem a la Fundació Elizalde és d'arxiu documental. Promovem i posem a disposició d'historiadors, investigadors i el públic en general, arxius, fotografies, plànols. No sols de la primera etapa d'Elizalde, que va ser d'automòbils, sinó també de la segona, que va ser fins l'any 1951, de tota la sèrie de motors d'aviació que es van fabricar."

La Casa Elizalde va acollir part de les oficines d’administració de la fàbrica de cotxes Elizalde, que, després d’una projecció important en la fabricació de vehicles, es va especialitzar en motors d’aviació. També hi havia la casa dels Elizalde.

El matrimoni d’Arturo Elizalde i Carmen Biada van viure a cavall de Barcelona i París. Aquí, la residència la tenien fixada al que avui és el centre cívic, s’hi van estar des de 1895 fins a 1964. L’Arturo Elizalde era enginyer. Va estudiar a París i va fer les primeres feines a la indústria del sucre a Cuba. Quan va tornar a Barcelona va fundar una empresa de reparacions d’automòbils el 1909 amb els germans de la seva dona.

Després es van especialitzar en la construcció de vehicles de tot tipus, utilitaris de luxe, cotxes de carreres i militars. Carmen Biada va dirigir l’empresa quan es va morir el seu marit, el 1925. Va ser una de les primeres dones catalanes empresàries. El 1926 va orientar la fàbrica a la construcció de motors d’aviació amb el nom d’Elizalde, SA.

El fill, l’Antonio Elizalde, va continuar amb l’empresa des de 1949. L’any 1951, però, l’empresa va ser nacionalitzada. Anys més tard es va tornar a privatitzar i la va adquirir Mercedes-Benz. La Fundació Elizalde conserva els documents de l’empresa i en difon el llegat.