En les hores prèvies a la inauguració l'activitat s'ha concentrat al Fashion Market. Aquí una quarantena de botigues efímeres, o "pop-up stores", volen apropar els visitants a les col·leccions dels dissenyadors novells. XAVI GRADOS, dissenyador "L'any passat vaig desfilar al Modafad i aquest any he preparat la meva primera col·lecció i la porto aquí per veure com funciona." DORLETA, Olé Morena: "Estamos expectantes. No sabemos muy bien lo que va a pasar, esperemos que todo bien." CLARA CASTILLO, Bartomeu i Uribe "Tot el que impliqui que els nous dissenyadors puguin obrir una porta al món, tot és bo. Que passin a veure el show i es trobin amb marques properes, que vegin com treballem..." Alguns hi participen per segona vegada, conscients que el 080 és una finestra que els obre al mercat internacional. SUSANNA SOLER, Colette Barcelona "La primera edició em va ajudar a donar-me a conèixer, els mitjans van parlar de mi, em van venir a veure." ANNA, Crazy Dreams "Vam poder fer contactes, gent que no coneixia la marca." A banda de la moda el saló també vol captar l'atenció del públic amb exposicions com aquesta que es pot veure a l'exterior del Museu Marítim. "Fashion stars" és una col·lecció de retrats d'actors i actrius realitzada pel fotògraf colombià Ruven Afanador. A l'Open Area també es pot veure la mostra "Neo2 photo shoot exhibition", amb les imatges guanyadores del concurs fotogràfic de la darrera edició del 080. I, de la comunió entre la pintura i la moda, en sorgeix la proposta de Celia Vela i Begoña Ramos. Fils de Complicitat s'inaugura aquesta tarda. Just a la mateixa hora que a la passarel·la sortirem de dubtes i sabrem que amaguen rere aquesta cortina els dissenyadors Pablo Erroz i Edgar Carrascal, encarregats d'inaugurar les desfilades.

La cita del 080 Barcelona Fashion arriba a una edició “consolidada”, com l’ha definitit el director del certamen, Miquel Rodríguez. Durant quatre dies, les Drassanes Reials lluiran les peces de roba que les marques i els dissenyadors posaran a la venda de cara a la tardor i l’hivern de 2015-2016. Les desfilades arrenquen amb les col·leccions de dos joves emergents, Edgar Carrascal i Pablo Erroz, que presenten col·leccions.

Durant les primeres hores de certamen l’activitat s’ha concentrat en el Fashion Market, amb 40 botigues efímeres de tot tipus de productes. Aquí, els joves novells duen els seus articles per exposar-los i també vendre’ls i apropar-se als visitants. Per molts d’ells, és una oportunitat de donar-se a conèixer: “La primera edició em va ajudar, els mitjans van parlar de mi i em van venir a veure”, ha explicat la Susanna Soler, de Colette Barcelona.

Els retrats de Ruven Afanador

A les portes del recinte del Museu Marítim es pot veure l’exposició del fotògraf colombià Ruven Afanador, conegut com el fotògraf de les estrelles de Hollywood. La mostra “Fashion stars” és una col·lecció de retrats d’actors i actrius de gran dimensions. A l’Open Area també es pot veure “Neo2 Photo shoot exhibition”, amb les imatges guanyadores del concurs fotogràfic de la darrera edició del saló. I, de la comunió entre la pintura i la moda, en sorgeix una altra proposta expositiva: la de la dissenyadora Celia Vela i l’artista Begoña Ramos, “Fils de complicitat”.