Poques vegades s'ha pogut veure una imatge similiar. Quatre exdirectors de BTV assistint a la presentació de qui a partir d'ara dirigirà aquesta casa. Sergi Vicente vol fer un pas endavant i engegar una nova etapa. Un projecte en el qual les noves tecnologies tindran un paper cabdal. Vicente creu que cal superar l'esquema tradicional de ràdio i premsa, per respondre a les demandes d'una audiència cada vegada més exigent. SERGI VICENTE, director de BTV "Porposo la creació d'un departament de mitjans digitals, que estigui a l'alçada de la resta de departaments importants d'aquesta casa, per poder coordinar tots aquests canvis que hem d'engegar i també per experimentar, per incoporar noves coses. En segon lloc proposo un canvi de mentalitat i de dimàmiques, en el qual tots hi haurem d'estar implicats, perquè això suposa remar en una mateixa direcció." Vicente també aposta per la creació d'un laboratori d'innovació i coneixement obert a la ciutadania. Tot plegat, però, sense perdre el tret diferencial de BTV: un mitjà de comunicació proper als barcelonins. "M'interessa molt reforçar la participació, perquè els barcelonins, la sentin seva BTV." Una idea que també ha volgut transmetre el primer tinent d'alcalde, Joaquim Forn. JOAQUIM FORN, primer tinent d'alcalde "La gent té la tendència a dir, que és una televisió local, una televisió petita, però és la televisió de la capital de Catalunya, d'una ciutat molt importantm reconeguda arreu del món i jo crec que és molt important aquest projecte de comunicació." Tot i ser un mitjà local, Sergi Vicente creu que cal enfocar el projecte de forma global. Per això, també aposta per incoporar continguts en llengua anglesa, orientats cap a l'entreteniment.

Amb una piulada. Així va ser com el periodista Sergi Vicente, aleshores corresponsal de TV3 a la Xina, va saber que s’obria la convocatòria per trobar el nou director de Barcelona Televisió. Amb aquesta anècdota, Vicente ha fet palès el canvi tecnològic que s’ha viscut en els darrers anys i que ha generat noves necessitats en l’audiència. El periodista defensa que aquest còctel obliga a replantejar la tasca dels mitjans per centrar-se en “oferir continguts” i en iniciar una transició del model clàssic de fer televisió a un de nou. Afegeix, a més, que “instal·lar-se en aquest nou model és urgent”.

Sergi Vicente ha detallat aquesta nova proposta que vol implantar a la televisió local de la ciutat,“és un model a la carta en què l’audiència és l’amo que decideix què, quan i com vol consumir continguts”. Les bases de la nova estructura han de ser oferir informació amb immediatesa, aprofundir en els temes i donar claus d’interpretació i anàlisi, treballar d’una manera transversal amb els tres mitjans de la casa (televisió, ràdio i web) i explotar la vocació de proximitat. Això, assegura, comportarà deixar enrere la graella tal com s’organtizava fins ara i obrir una nova relació amb l’audiència.

En aquesta línia, Vicente ha avançat algunes propostes. Per exemple, vol crear un departament de mitjans digitals, incorporar continguts en llengua anglesa relacionats amb l’entreteniment i reforçar la participació “perquè els barcelonins se sentin seva BTV”.

Sergi Vicente arriba a la direcció de BTV després d’estar durant una dècada al capdavant de la corresponsalia de TV3 a la Xina, des d’on ha cobert esdeveniments com els Jocs Olímpics de Pequín o el tsunami al Japó. Abans, però, també va treballar al món de la comunicació local. El 1994-1995 va ser redactor i presentador d’informatius en pràctiques a Sant Andreu Televisió i el 1999 va començar a treballar com a reporter local a TVE.

Amb 39 anys, Vicente és el director més jove que ha tingut mai la televisió barcelonina. Després de l’etapa en què el realitzador Manuel Huerga va ser-hi al capdavant, els directors han estat Joan Tàpia, Ricard Domingo i Àngel Casas.